BMW Vision EfficientDynamics – Combinaţia inteligentă între diesel şi tehnologia hibridă

Publicat in 25 februarie 2008 de BMW

În premieră mondială la Salonul Auto Internaţional de la Geneva conceptul BMW Vision EfficientDynamics prezintă o nouă etapă în dezvoltarea strategiei BMW EfficientDynamics. Este pentru prima dată când un motor diesel de 4 cilindri este combinat cu tehnologia BMW ActiveHybrid într-un Sports Activity Vehicle.

Dezvoltat pe baza BMW X5 – model care a stabilit deja standarde de performanţe dinamice şi eficienţă – noul concept demonstrează potenţialul tehnologiei hibrid, dezvoltată ca parte a programului BMW EfficientDynamics. Combină experienţa superioară BMW în domeniul diesel cu soluţia inovativă BMW ActiveHybrid Technology.

Combinaţia inteligentă între motorul cu ardere internă şi generatorul electric într-un automobil hibrid are ca obiectiv creşterea, în egală măsură, a performanţelor dinamice şi eficienţei. Prin utilizarea unui set de măsuri, unele deja disponibile în producţia de serie, altele dezvoltate special pentru acest concept, se utilizează la maximum potenţialul BMW EfficientDynamics pentru a reduce consumul şi emisiile CO2 până la limitele fezabile pentru segmentul BMW X5.

Cu un consum mediu de 6,5 litri/ 100 km conform standardelor EU şi emisii de CO2 de 172 g/km BMW Vision EfficientDynamics se distinge ca cel mai eficient model în segmentul mult-disputat al SAV. Performanţele în ceea ce priveşte consumul de combustibil şi nivelul de emisii sunt realizate fără a face compromisuri legate de performanţele dinamice (acceleraţie 0-100 km/h în numai 8,9 secunde), confortul sau versatilitatea specifice unui automobil din clasa SAV.

Motorul Variable Twin Turbo de 2.0 litri si 4 cilindri, cu tehnologie common rail de generaţia a treia, dezvoltă 150 kW/204 cp şi un cuplu maxim de 400 Nm între 2000 şi 2250 rpm. Este primul diesel din lume care depăşeşte bariera de 100 cp/ litru.

BMW ActiveHybrid este construit pe un principiu modular, care permite integrarea celor mai bune componente în diferite concepte, după strategia “Best of Hybrid”. Componentele utilizate pentru BMW Vision EfficientDynamics în obţinerea unui Mild Hybrid cu un motor de 4 cilindri diesel armonizează la fel de bine ca soluţia Full Hybrid care echipează BMW Concept X6 ActiveHybrid alături de motorizarea V8 benzină.

Sistemul hibrid inovativ integrat pe BMW Vision EfficientDynamics reflectă cel mai evoluat nivel de management inteligent al energiei integrat până acum pe un automobil. Generatorul contribuie cu 15 kW la accelerarea automobilului (atingându-se astfel un total de 165 kW) şi un cuplu maxim de 210 Nm. Astfel, sistemul Mild Hybrid creşte potenţialul dinamic al propulsorului diesel de 4 cilindri, asigurând funcţionalitatea combinaţiei motor mic şi automobil de dimensiuni mari.

Generatorul compact produce electricitate prin tehnologia Brake Energy Regeneration. Se minimizează conversia directă a combustibilului înlocuind soluţia generatorului convenţional acţionat direct de motor, prin regenerarea energiei la frânare. Astfel, cuplul motor rămâne exclusiv rezervat pentru bucuria de a conduce. Sistemul electronic de mare putere, pentru prima oară montat direct alături de cutia de viteze, permite o soluţie compactă fără precedent. Un acumulator litiu-ion este integrat în portbagaj şi alimentează sistemele electrice. Capacitatea mare de stocare permite exploatarea optimă a tehnologiei Brake Energy Regeneration.

BMW Vision EfficientDynamics este echipat cu o cutie de viteze nouă, în 8 trepte, dezvoltată în cooperare cu ZF Getriebe GmbH. Prezentată în premieră, această transmisie automată în 8 trepte este pregătită pentru integrarea în producţia de serie şi aduce o contribuţie importantă în obţinerea unui consum redus de combustibil alături de un nivel scăzut de emisii de CO2. Tracţiunea integrală este asigurată de sistemul inteligent BMW xDrive, care permite o variaţie completă a distribuţiei cuplului între cele două punţi.

Un panou solar prezent pe acoperişul BMW Vision EfficientDynamics asigură o sursă de energie suplimentară independentă de motorul cu combustie internă. Celule solare de mare capacitate acoperă o suprafaţă de 1 m2 şi generează un maxim de 1 kWh. Acest lucru permite preîncălzirea uleiului, micşorând semnificativ etapa de încălzire a motorului. În acelaşi timp este furnizată energie atunci când automobilul staţionează pentru funcţia de ventilaţie şi răcire, echipamentul audio sau pentru încărcarea acumulatorului. Astfel, se asigură un surplus de energie fără emisii suplimentare de CO2.

Un design inovativ al jantelor contribuie la optimizarea aerodinamicii automobilului. Roţile speciale al conceptului contribuie la economia de combustibil, de exemplu la viteze de 160 km/h pentru propulsare se consumă cu până la un kilowatt mai puţin.

Lasa un raspuns

*