BMW câştigă încă o dată “International Engine of the Year”

Publicat in 07 mai 2008 de BMW

Propulsorul BMW cu şase cilindri dispuşi în linie, cu Twin Turbo, şi-a apărat titlul de “International Engine of the Year”.

Motor benzină, şase cilndii în linie, Twit Turbo şi High Precision, 306 cp

Motor benzină, şase cilndii în linie, Twit Turbo şi High Precision, 306 cp

Datorită celor şase premii obţinute la ediţia din acest an a “International Engine of the Year Awards”, BMW şi-a apărat cu succes poziţia de lider mondial al producătorilor de propulsoare eficiente şi ultraperformante. Pentru a doua oară consecutiv, motorul cu capacitatea de trei litri şi şase cilindri dispuşi în linie, cu Twin Turbo şi High Precision Injection, a obţinut locul întâi în clasamentul general al acestei competiţii importante la nivel mondial. Motorul, care dezvoltă 225 kW/306 CP şi care se află în echiparea gamelor BMW Seria 3, BMW Seria 1 Coupé şi Cabriolet, precum şi la noul BMW X6, a repetat victoria de anul trecut şi la categoria propulsoarelor cu capacitatea între 2,5 şi 3,0 litri.

În trecut, un singur motor a mai reuşit repetarea succesului în două ediţii consecutive în clasamentul general al “International Engine of the Year Awards”: versiunea V10 cu capacitatea de cinci litri ce se află în echiparea modelelor BMW M5, BMW M5 Touring, BMW M6 Coupé şi BMW M6 Cabriolet a obţinut primul loc în 2005 şi 2006. Anul acesta, propulsorul ce dezvoltă 373 kW/507 CP a câştigat clasa “Capacitate peste patru litri”. BMW M GmbH a reuşit să mai obţină un trofeu de câştigător: motorul V8 ce dezvoltă 309 kW/420 CP, din echiparea noului BMW M3, a triumfat la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsă între trei şi patru litri. Mai mult, motorul diesel cu patru cilindri şi capacitate de doi litri, cu Variable Twin Turbo, din echiparea modelului BMW 123d a primit premiul pentru “Cel mai bun motor nou” din 2008. De asemenea, propulsorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, Twin Scroll Turbocharger şi injecţie directă pe benzină – aflat în echiparea MINI Cooper S -, a repetat victoria de anul trecut la categoria motoarelor cu o cilindree de 1,4-1,8 litri.

Pentru prima dată în istoria competiţiei, titlul “Best New Engine of the Year” a fost decernat unui motor diesel. Propulsorul cu patru cilindri (150 kW/204 CP), cu Variable Twin Turbo, a primit această distincţie datorită relaţiei unice dintre perfomanţe şi eficienţă. Ca premieră mondială, primul motor diesel cu blocul din aluminiu dezvoltă o putere de peste 100 CP per litru de cilindree. În acelaşi timp facilitează modelului BMW 123d un consum mediu de 5,2 litri per 100 km în ciclu mixt EU şi un nivel al emisiilor CO2 de 138 grame per km. Acestea sunt un bun exemplu al realizărilor pe care le oferă strategia de dezvoltare BMW EfficientDynamics.

Datorită celor şase trofee câştigate, BMW Group continuă să domine într-o manieră impresionantă competiţia motoarelor, care a ajuns la cea de-a zecea ediţie. Repetarea succesului cu motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, cu Twin Turbo, este cea de-a şasea victorie generală reputată de companie de la înfiinţarea “International Engine of the Year Awards” în 1999. Remarcabil este şi intervalul pe care se întind motoarele cu care BMW Group obţine succes după succes. Propulsoarele acoperă o gamă care începe cu versiunea cu patru cilindri (128 kW/175 CP) de la MINI Cooper S şi ajunge la superperformantele variante produse de BMW M GmbH.

Premiul “International Engine of the Year” este acordat cu începere din 1999 de un juriu internaţional format din jurnalişti din domeniul auto. Anul acesta, echipa de experţi a fost compusă din 65 de jurnalişti din 32 de ţări – printre acestea s-au numărat SUA, Japonia, China, Rusia, India, Germania, Franţa, Noua Zeelandă, Coreea de Sud şi Africa de Sud, precum şi Romania şi Polonia, în premieră. Premiile sunt acordate pentru 11 categorii, precum şi pentru câştigătorul clasamentului general. Ceremonia de decernare a avut loc la 7 mai, în cadrul “Engine Expo 2008″ de la Stuttgart.

Lasa un raspuns

*