Daimler prezintă sisteme alternative de motorizare în cadrul celei de-a 62-a ediţie a IAA Commercial Vehicles

Publicat in 25 septembrie 2008 de Mercedes-Benz

Hanovra/Stuttgart – Daimler AG prezintă 11 vehicule cu sisteme alternative de motorizare în cadrul expoziţiei de anul acesta de la Hanovra, inclusiv trei premiere mondiale din partea Mercedes-Benz. Cel mai mare fabricant de vehicule comerciale foloseşte sisteme de motorizare ecologice pe gaz, hibrizi şi tehnologii bazate pe celule de combustibil. Scopul acestor tehnologii de motorizare este reducerea semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor de gaze pentru vehiculele comerciale din trafic.

Mercedes-Benz va prezenta trei premiere mondiale de motorizare hibridă în cadrul Show-ului, inclusiv camionul Axor BlueTec, primul prototip de hibrid pentru trasportul pe distanţe lungi. Pentru transportul local, Mercedes-Benz a echipat Econic cu două variante hibride: Econic BlueTec Hybrid cu motor diesel şi Econic NGT Hybrid al cărui motor funcţionează pe bază de gaz natural. Hibridul Atego BlueTec de la Mercedes Benz, cu o masă de 12t, este deja folosit de către clienţi precum DHL, care momentan îl testează în Germania.În cadrul proiectului de testare din Europa, opt clienţi au pornit la drum cu 10 hibride Fuso Canter Eco, începand cu luna august 2008. Hibridul Fuso Canter Eco şi-a dovedit deja performanţele pe piaţa japoneză. Vehiculul care a avut premiera pe piaţa europeană este reprezentat de conceptul Fuso Canter Eco-D, un camion cu bena basculantă, cu o masă mică şi un design futurist, alături de tehnologia hibrid.

Brandul Freightliner, care aparţine Daimler Trucks of North America (DTNA) va fi reprezentat la Hanovra prin clasa business M2e a camioanelor hibrid. Acest vehicul este deja folosit de clienţii din Statele Unite.

Prin intermediul Sprinter-ului, Mercedes-Benz se reorientează spre motoarele alternative şi în cazul van-urilor. Sprinterul 316NGT pe gaz natural economiseşte cu până la 30% şi produce cu până la 80% mai puţin zgomot decât un sistem convenţional. A doua generaţie a Sprinter Plug-in Hybrid de la Mercedes-Benz este testat de clienţi începând cu vara anului 2008 şi consumă cu 40% mai puţin decât un model convenţional.

În ceea ce priveşte autobuzele, Mercedes-Benz demonstrează faptul că vehiculele cu emisii de 0% pot deveni o realitate a transporturilor în comun, prin intermediul celor două versiuni ale autobuzelor Citaro: testele pentru clienţi ale hibridului Mercedes-Benz Citaro G BlueTec vor fi demarate la începutul anului 2009, în timp ce autobuzele Citaro F-Cell au străbătut deja mai mult de 2 milione de kilometri – fără a produce orice tip de emisii.

Lasa un raspuns

*