Categoria | Electric

Tags |

MINI E – plăcerea de a conduce cu emisii zero

Publicat in 25 noiembrie 2008 de MINI

BMW Group va fi primul producător de automobile premium din lume care va oferi o flotă de 500 de automobile cu propulsie complet electrică pentru uz personal în traficul cotidian. MINI E va fi acţionat de un motor electric ce va dezvolta 150 kW (204 CP), alimentat de un acumulator litiu-ion, de înaltă performanţă, care va transfera puterea la roţile faţă prin intermediul unei cutii de viteze elicoidale, într-o singură fază, aproape fără zgomot şi fără nici un fel de emisii. Concepută special pentru utilizarea la automobile, tehnologia acumulatorului va oferi o autonomie de peste 250 kilometri. Iniţial, MINI E va fi disponibil pentru clienţi selectaţi ca parte a unui proiect-pilot în statele americane California, New York şi New Jersey. Compania caută să extindă proiectul MINI E şi în Europa. Premiera mondială a noului MINI E a avut loc în zilele dedicate presei de la Salonul Auto de la Los Angeles, 19 şi 20 noiembrie.

Sistemul de transmisie electric a noului MINI E produce un vârf al cuplului de 220 Newton metri, ceea ce distribuie o acceleraţie cursivă, de la 0 la 100 km/h (62 mph), în 8,5 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 152 km/h (95 mph). Prin faptul că dispune de un sistem de suspensie reglat astfel încât să se regleze distribuţia de mase, MINI E respectă imaginea mărcii de agilitate şi manevrabilitate remarcabilă.

Prin lansarea MINI E, BMW Group subliniază hotărârea sa de a contribui la reducerea consumului de energie şi al emisiilor din trafic. BMW Group profită de experienţa tehnologică unică pe care o are în domeniul sistemelor de transmisie pentru a dezvolta un concept de automobil care să permită emisii zero fără a se renunţa la plăcerea de a conduce. Lansarea a 500 de unităţi în traficul cotidian, unde se confruntă cu condiţiile de zi cu zi, va face posibilă câştigarea unei experienţe vaste care apoi poate fi pusă în practică. Pe termen mediu, BMW Group doreşte să înceapă producţia unor automobile complet electrice ca parte a strategiei sale, intitulată Number ONE. Dezvoltarea unor concepte inovatoare pentru mobilitatea în marile aglomerări urbane, în cadrul “project i”, include între obiectivele sale şi utilizarea unei transmisii complet electrice.

Unitate de stocare a energiei: tehnologia revoluţionară litiu-ion concepută special pentru utilizarea la MINI.
Bazată pe actuala gamă MINI, maşina va fi disponibilă iniţial ca model cu două locuri. Spaţiul eliberat de bancheta modelului de serie va fi rezervat acumulatorului litiu-ion. Când este folosită la versiunea MINI fără emisii, bacteria susţine puterea ridicată cu o mare capacitate de stocare şi o simplă acceleraţie cu rapoarte ale puterii care nu au rival în acest domeniu de aplicare. Unitatea de stocare litiu-ion va avea o capacitate maximă de 35 kilowatt-oră (kWh) şi transmite energia către motorul electric ca şi curent continuu cu o tensiune nominală de 380 volt. Acumulatorul este realizat din 5.088 celule, grupate în 48 de module. Acestea formează cei trei elemenţi ai bateriei, care sunt dispuşi compact în interiorul MINI E

Componentele de bază ale unităţii de stocare sunt bazate pe principiul tehnologic care a fost dovedit în aplicare la sursele de putere ale telefoanelor mobile şi ale computerelor portabile. Acumulatorul litiu-ion de la MINI E poate fi conectat, pentru reîncărcare, la orice sursă standard de curent. Timpul de încărcare depinde de voltajul şi de amperajul curentului din reţea. În SUA, utilizatorii pot încărca bateria complet consumată într-un interval de timp foarte scurt prin folosirea unui panou care este distribuit cu fiecare MINI E. Acesta va fi instalat în garajul clientului, va permite un amperaj mai mare şi astfel va furniza timpi de încărcare mult mai mici. Panourile reîncarcă complet acumulatorul după aproximativ două ore şi jumătate.

Condus de electricitate, fără emisii.
O reîncărcare completă extrage un maximum de electricitate de 28 kilowatt-oră. Un kilowatt-oră este utilizat pentru parcurgerea a 5,4 mile. Pe lângă beneficiile unui condus fără emisii, MINI E oferă şi un avantaj semnificativ din punct de vedere economic comparative cu maşinile cu motoare convenţionale, cu combustie internă.
Acumulatorul de mare capacitate distribuie puterea către un motor electric. Montat transversal sub capote MINI E, propulsorul eliberează toată puterea încă din primul moment, cu o capacitate de demaraj deosebita. Experienţa intensă a condusului la MINI E este sporită de potenţialul de decelerare dinamică, care este cuplat direct la pedala de acceleraţie. Imediat ce conducătorul eliberează pedala, motorul electric acţionează ca un generator. Aceasta rezultă în forţă de frânare, iar puterea recuperată din energia cinetică este stocată în acumulator. Acest mod de funcţionare asigură călătorii deosebit de confortabile. În traficul de oraş, circa 75 de procente din deceleraţie poate fi făcută fără acţionarea frânelor. Pin utilizarea substanţială a recuperării energiei se extinde autonomia automobilului cu până la 20 de procente.

Agilitatea MINI într-o nouă formă.
Cu o masă de 1.465 kilograme, MINI E are o distribuţie a maselor echilibrată. Modificările minore făcute la suspensie asigură o manevrabilitate sigură în orice moment. Sistemul Dynamic Stability Control (DSC/ Controlul Dinamic al Stabilităţii) a fost adaptat la sarcina roţilor specific pentru acest model.

Servodirecţia Asistată Electric (EPS) este aceeaşi ca cea folosită la modelele MINI din producţia de serie. Atât frânele, cât şi sistemul de asistare a direcţiei reacţionează la condiţiile de condus şi astfel sunt extreme de eficiente. Sistemele acţionate electric, precum compresorul electric al aerului condiţionat, operează inteligent pentru un consum minim de energie.

Design: MINI inconfundabil
Încă de la prima privire MINI E aparţine se integrează in designul mărcii. Elemente distinctive punctează către conceptual revoluţionar de transmisie. Toate unităţile produse pentru proiectul-pilot au aceeaşi culoare a caroseriei şi poartă un număr de serie lângă semnalizatoarele laterale.

Caroseria noului MINI E dispune de o combinaţie exclusivă între nuanţa Dark Silver, existent pe toate panourile cu excepţia acoperişului, şi Pure Silver. Ceea ce ditinge modelul MINI cu emisii zero este emblema cu design special, în nuanţă Interchange Yellow, care stilizează un ştecher stilizat sub forma literei E, aşezat pe un fundal argintiu. A fost aplicat pe acoperiş şi în dimensiuni mai mici în faţă şi în spate, pe capacul conectorului de încărcare, pe planşa de bord şi – combinat cu logo-ul MINI – pe cadrul portierelor, într-o formă uşor modificată.

Mai mult, indicatorul central şi cel pentru nivelul bateriei din spatele volanului MINI E, care înlocuieşte turometrul MINI, prezintă litera de culoare galbenă pe un fundal gri închis. Nivelul acumulatorului este afişat în procentaje. Indicatorul central include un afişaj LED care arată consumul de putere cu culoare roşie şi recuperarea de putere cu verde.

Clienţii MINI E vor fi parte a unei misiuni de pionierat.
O serie limitată de 500 unităţi MINI E va fi produsă spre finalul anului 2008. Distribuitori MINI specializaţi din statele americane California, New York şi New Jersey vor oferi automobilele unui cerc select de clienţi privaţi şi de companie, care locuiesc în vecinătatea lor. Planul prevede ca circa 280 MINI E să ruleze pe drumurile din California şi aproape 200 să fie în circulaţie în New York şi New Jersey.

Acest număr depăşeşte nivelul actualelor serii de teste comparabile. Utilizarea conceptului MINI E pe drumuri în traficul cotidian va fi un act de pionierat la care atât conducătorii, cât şi inginerii primului MINI cu emisii zero vor contribui ca o echipă.

Clienţii MINI E îşi vor unii forţele cu experţii BMW pentru a contribui la evaluarea ştiinţifică a proiectului. Inginerii MINI E acordă o importanţă mare legăturii directe cu utilizatorul final, pentru că acest lucru îi ajută să analizeze comportamentul conducătorului faţă de caracteristicile maşinii în dorinţa de a obţine o imagine exactă a cerinţelor pe care automobilului cu transmisie complet electrică trebuie să le acopere.

Staţii speciale de încărcare şi service complet pentru fiecare MINI E.
Maşinile îşi vor schimba proprietarul pe baza unui contract de leasing cu durata de un an, cu opţiune de extindere. Rata lunară va acoperi orice intervenţie tehnică, inclusiv toate operaţiunile de întreţinere şi înlocuire a componentelor uzate. La finalul leasingului, toate automobilele din acest proiect vor fi returnate către echipa de ingineri BMW Group, care le vor supune mai multor teste comparative.

Acumulatorul litiu-ion de la MINI E poate fi încărcată prin utilizarea unui panou oferit clienţilor de către MINI. Numai garajele închise vor putea constitui domiciliu sau staţie de reîncărcare pentru MINI E.

Întreţinere de către specialişti calificaţi.
Tehnologia transmisiei electrice cu voltaj ridicat necesită ca munca de întreţinere să fie efectuată de personal calificat care să utilizeze unelte speciale care nu sunt incluse în trusele de scule ale partenerilor de service MINI. Ca urmare, câte o bază de service va fi stabilită pe ambele coaste ale SUA, cu ingineri care sunt pregătiţi special să asigure întreţinerea şi reparaţia componentelor electrice de la MINI E. În cazul unor probleme ale transmisiei, aceşti experţi vor oferi suport profesional la distribuitorul MINI local al clientului sau la atelierul special echipat de la baza de service. Inspecţiile tehnice vor avea loc după 3.000 mile (aproximativ 5.000 kilometri) şi cel puţin după şase luni.

Producţie la Oxford şi München.
MINI E a traversat deja fazele majore ale dezvoltării produsului pentru automobilele fabricate în serie şi a trecut numeroase teste. Pe lângă protecţia pasagerilor, aspectele investigate au fost impactul forţelor de coliziune asupra bateriei litiu-ion şi găsirea în interiorul maşinii a unei locaţii lipsită de pericol în care să fie montat acumulatorul. Unitatea de stocare a energiei de la MINI E a trecut cu bine toate testele de impact impuse de standardele din SUA, deosebit de stricte în această privinţă.

Producţia celor aproximativ 500 de maşini va avea loc la uzinele companiei din Oxford şi München şi este programată să se încheie înainte de finalul anului 2008. Uzina MINI din Marea Britanie va fi responsabilă pentru producerea întregului automobil, cu excepţia componentelor transmisiei şi a acumulatorului litiu-ion, în timp ce modelele de serie ale mărcii vor continua să iasă în paralel de pe linia de asamblare. Unităţile vor fi transferate ulterior la un complex de fabricaţie special echipat, la uzina BMW, unde motorul electric, unităţile acumulatorului, electronica de performanţă şi transmisia vor fi integrate.

Lasa un raspuns

*