Categoria | Hibrid, Video

Acumulatorii pentru modelul Chevrolet Volt vor fi produşi de General Motors în Statele Unite

Publicat in 15 ianuarie 2009 de CHEVROLET

Chevrolet Volt, un autovehicul electric cu autonomie extinsă care permite conducerea până la 65 de kilometri fără benzină sau emisii, va utiliza acumulatori fabricaţi în Statele Unite de General Motors, a anunţat Preşedintele şi Directorul General al companiei, Rick Wagoner, la Salonul Auto Internaţional Nord-American.

GM va înfiinţa prima unitate de producţie a acumulatorilor litiu-ion condusă de un important producător auto din Statele Unite pentru a fabrica sistemul de acumulatori al modelului Volt. Acesta este alcătuit din elemente litiu-ion grupate în module, împreună cu alte componente importante ale acumulatorului.

Fabrica va fi situată în Michigan, urmând a fi purtate negocieri cu autorităţile guvernamentale statale şi locale. Pregătirea unităţii va începe în primele luni ale anului 2009, urmând ca ansamblul de echipamente de producţie să fie instalat la jumătatea anului şi producţia să înceapă în 2010.

„Proiectarea, dezvoltarea şi fabricarea bateriilor avansate trebuie să devină o competenţă principală a mărcii GM, de aceea ne-am adunat rapid toate abilităţile şi resursele pentru susţinerea acestui obiectiv,” a declarat Wagoner. „Acest lucru demonstrează şi mai mult angajamentul nostru pentru electrificarea automobilelor şi pentru realizarea modelului Chevrolet Volt, un angajament care se ridică acum la peste un miliard de dolari.”

Elementele acumulatorilor litiu-ion ale modelului Volt vor fi furnizate de compania LG Chem. Compact Power Inc., o filială a companiei LG Chem cu sediul în Troy, Michigan, va fabrica acumulatori pentru prototipurile Volt până când unitatea de producţie a companiei GM va deveni funcţională. A fost de asemenea încheiat un contract comun de proiectare între Compact Power şi LG Chem, pentru a grăbi şi mai mult dezvoltarea tehnologiei de acumulatori litiu-ion pentru modelul Volt.

GM testează de 16 luni acumulatorii modelului Volt, acţionaţi de celulele produse de LG Chem. Aceste teste, efectuate atât pe şosea cât şi în laborator, au furnizat informaţii nepreţuite despre tehnologia acumulatorilor litiu-ion.

„Criteriile utilizate pentru selectarea companiei LG Chem au fost performanţa, disponibilitatea pentru producţie, eficienţa, durabilitatea şi realizările de calitate excepţională ale companiei,” a declarat Wagoner. „La GM, suntem de părere că abilităţile tehnice ale companiei LG Chem, combinate cu experienţa noastră tehnică şi tehnologică, ne vor ajuta să jucăm un rol esenţial în dezvoltarea de autovehicule electrice, atât în prezent cât şi pe viitor.”

Strategia avansată de fabricare a acumulatorilor a mărcii GM

„Anunţurile noastre fac parte dintr-o strategie avansată privind acumulatorii GM, care se extinde în două direcţii,” a afirmat Wagoner. „Mai întâi, identificăm competenţele principale cum ar fi studierea, dezvoltarea şi asamblarea acumulatorilor şi integrăm aceste elemente de bază în operaţiile de dezvoltare şi fabricare a produselor. Credem că acest lucru va deveni un avantaj competitiv pentru GM şi un element esenţial al succesului mărcii pe termen lung. În al doilea rând, alcătuim un registru al furnizorilor de acumulatori şi experţi academici specializaţi din întreaga lume şi le evaluăm capacitatea de dezvoltare în domeniul chimiei şi al proiectării acumulatorilor, respectiv în cel al pregătirii viitorilor ingineri specializaţi în acumulatori auto.”

Câteva elemente cheie ale strategiei avansate GM privind acumulatorii:
– deschiderea celui mai mare laborator de acumulatori auto din Statele Unite (3.251 metri pătraţi) care va permite testarea unor noi tehnologii pentru sistemele de acumulare a energiei, precum şi a acumulatorilor hibrizi cu litiu-ion şi nichel-metal, în scopul de a accelera dezvoltarea internă a tehnologiei de acumulatori avansaţi şi conducerea reţelei de laboratoare GM existente în Honeoye Falls, N.Y.; Warren, Mich.; Torrance, Calif.; şi Mainz-Kastel, Germania. Acest nou laborator de testare a acumulatorilor va fi situat în Michigan, proiectul urmând a fi supus negocierilor cu autorităţile statale şi locale
– continuarea creşterii capacităţii de dezvoltare internă a acumulatorilor prin mărirea personalului organizaţiei globale GM pentru autovehicule hibride, electrice şi acumulatori avansaţi la câteva sute de ingineri în 2009; peste 200 de angajaţi se ocupă în prezent de dezvoltarea tehnologiilor de acumulatori avansaţi
– colaborarea cu Universitatea din Michigan pentru crearea unui nou laborator de acumulatori auto avansaţi în Ann Arbor, Mich. şi dezvoltarea unei programe specializate în cadrul Colegiului de Inginerie al Universităţii Michigan pentru formarea de ingineri specialişti în acumulatori auto
– continuarea extinderii şi stabilirii unei liste consistente de furnizori de acumulatori pentru dezvoltarea şi fabricarea elementelor şi expertiză de integrare a acumulatorilor, care să includă companii precum LG Chem, A123Systems, Hitachi Ltd., Compact Power şi Cobasys
– colaborarea cu organizaţiile guvernamentale şi consorţiile din industrie, precum Departamentul de Energie al S.U.A., Consiliul Statelor Unite pentru Cercetări Auto, Consorţiul LLC al Statelor Unite pentru Acumulatori Avansaţi şi Institutul de Cercetare a Energiei Electrice pentru dezvoltarea autovehiculelor hibride, alimentate la priză şi electrice şi a infrastructurii electrice necesare pentru alimentarea acestora

Sursele alternative de energie şi tehnologiile avansate care reduc dependenţa de petrol, îmbunătăţesc economia de carburant şi reduc emisiile sunt elementele cheie ale dezvoltării unor mijloace de transport ecologice. GM urmăreşte mai multe opţiuni pentru satisfacerea optimă a nevoilor clienţilor din întreaga lume – începând cu tehnologia avansată de utilizare a benzinei, a motorinei şi a bio-carburanţilor şi terminând cu autovehiculele asistate electric, precum cele hibride, cele hibride cu alimentare la priză şi, în cele din urmă, autovehiculele electrice cu autonomie extinsă şi autovehiculele cu celule de hidrogen. GM este de părere că autovehiculele electrice care au la bază acumulatori şi tehnologia celulelor de hidrogen oferă cea mai bună soluţie pe termen lung pentru transportul de pasageri.

În luna iulie a anului 2008, Consiliul de Directori al GM a aprobat programul Chevrolet Volt şi sistemul de propulsie VoltecTM, a căror producţie va începe la sfârşitul anului 2010. Pentru călătorii de până la 40 de mile, modelul Volt este acţionat prin energie electrică din reţea, stocată în acumulatorul său litiu-ion. După parcurgerea a 40 de mile, un mic motor-generator creează energie suplimentară pentru extinderea autonomiei la câteva sute d

e mile suplimentare. Dezvoltarea acumulatorului litiu-ion de 16 kWh în formă de T, care are aproximativ 1,8 metri în lungime şi cântăreşte aproape 181 kg, este cheia succesului modelului Volt. Designul ales pentru producţie a fost prezentat în septembrie 2008.

Lasa un raspuns

*