Categoria | Hibrid

Tags | , , ,

Modelul hibrid Honda Insight din 2009 isi face debutul mondial la Salonul Auto din Detroit

Publicat in 12 ianuarie 2009 de HONDA

Cel mai nou model hibrid Honda, Insight si-a facut debutul mondial la salonul Auto din Detroit, America de Nord. Insight, modelul 2009, defineste o noua etapa in evolutia tehnologiei hibride prin folosirea unei versiuni noi a sistemului hibrid IMA, mai rentabile ca pret, fiind astfel mai accesibila clientilor de hibrizi din intreaga lume, prin combinarea unui consum de combustibil de 4,4 liri/ 100 km si doar 101 g/km de emisii CO2.

Comentand despre debutul modelului Insight, vice-presedintele Honda Motor Europe, Ken Keir a mentionat : ‘’Honda a comercializat modele hibrid de mai bine de un secol, dar este prima data cand tehnologia noastra a creat un hatchback in 5 uşi si cu 5 locuri la un pret accesibil. Insight combina sistemul hibrid premiat IMA cu un sistem de asistare al conducatorului auto (Eco Assist), oferind astfel clientilor un automobil cu un consum redus de comustibil. Combinand un motor electric cu unul foarte eficient pe benzina, Insight are nu numai emisii reduse de CO2, cat si emisii reduse de alte gaze precum N2O ( oxid de azot)”.

Hatchback-ul cu 5 usi imprumuta din caracteristicile stilului cat si din eficienta aerodinamica a modelul FCX Clarity alimentat cu celule de combustibil. Pentru a evidentia profilul dinamic, Insight a fost proiectat cu un centru de greutate coborat si un spatiu generos pentru un automobil cu 5 locuri, oferind clientilor atat manevrabilitate cat si un interior extraordinar de flexibil.

Pentru ca soferii de Insight sa beneficieze la maxim de tehnologia hibrid de la Honda, noul model are o noua caracteristica interactiva, tehnologie bazata pe un sistem

asistenta sofer care ajuta la reducerea consumului de combustibil, numita sistemul Ecological Drive Assist ( Eco Assist). Eco Assist imbina mai multe functii:

•· Functionalitatea ECON activata optimizeaza controlul asupra transmisiei, motorului si trenului de rulare si economiseste combustibil.

•· O functie care foloseste o culoare de fundal pe vitezometru pentru a oferi indrumare instantanee in vederea atingerii unui consum redus

•· O functie care inregistreaza economia de combustibil si ofera informatii asupra eficientei sofatului intr-un anumit moment sau chiar cumulat asupra stilului de a conduce vehiculul pe o perioada indelungata.

Elementele cheie de siguranta sunt reprezentate de Sistemul Advanced Compatibility Engineering (ACE), care ofera o siguranta sporita pasagerilor si ajuta la diminuarea coliziunilor cu alte vehicule; sase airbag-uri, incluzand pe cel al soferului si al pasagerului, cele laterale si tip cortina, cat si un design frontal al automobilului menit sa diminueze impactului pietonilor.

Alte echipari standard la noile modele Insight includ impartirea 60/40, scaunul din spate care se pliaza, bordul dual, aer conditionat automat, geamuri electrice, Sistemul Vehicle Stability Assist (VSA – controlul stabilităţii şi tracţiunii), volan reglabil pe adancime si inaltime, sistem audio MP3 dotat cu conector audio auxiliar cu un sistem de control al volumului adaptabil la viteza ( Speed-Sensitive Volume Control).

Unele modele Insight sunt prevazute cu Cruise Control, un sistem cu 6 difuzoare si interfata USB, padele pentru schimbat viteza amplasate in spatele volanului si un Sistem de Navigatie prin Satelit cu Recunoastere Vocala.

Modelul Honda Insight este echipat cu un motor din aliaj de aluminiu de1,3 litri SOHC i-VTEC, cuplat la o cutie de viteza cu transmisie continua variabila – CVT. Motorul termic este caracterizat de o inalta eficienta si de frecari interne foarte mici facand din acesta, impreuna cu IMA ( Integrated Motor Assist) , un hibrid extrem de economic cu emisii reduse.

Sistemul IMA include un motor electric avand 14 CP, un revolutionar grup de acumulatori, si un sistem compact de gestiune electronica IPU (Intelligent Power Unit) – fiind capabil sa acumuleze energia cinetica a vehiculului pe durata franarii si decelerarii, furnizand putere suplimentara motorului termic atunci cand este necesar. Ansamblul ultra-compact al acunulatorilor si al unitatii de gestiune electronica (IPU) este pozitionat pe podeaua portbagajului, facand posibila rabatarea banchetelor spate 60/40, devenind astfel un hibrid cu un volum util marit.

Noul sistem IMA are capacitatea sa puna in miscare autovehiculul exclusiv electric, in regimuri de sarcini mici si medii. De asemenea, acest hibrid este capabil sa functioneze cu cilindrii motorului termic dezactivati (fara a produce randament) pe parcursul decelerarii si opririi complete a masinii.

Honda este lider in dezvoltarea unor tehnologii mai putin poluant si cu consum redus de combustibil, incluzand Honda Insight, model aparut in 1999 ca prima masina cu sistem hibrid benzina- electric comercializata in Europa si Statele Unite. Honda si-a anuntat intentiile de a creste vanzarile globale de sisteme hibride la peste 500, 000 de unitati anual, Insight fiind urmata de un automobil bazat pe conceptul CR-Z (Compact Renaissance-Zero) si versiunea hibrida Jazz.

Honda este de asemenea pionier in dezvoltarea unor solutii avansate pentru combustibilii mineral, incluzand modelul cu motorizare pe hidrogen – Honda FCX Clarity, cu zero emisii, alimentat cu celule de combustibil, cea mai avansata masina de productie.

Lasa un raspuns

*