Îngerul Galben al ADAC devine „verde” datorită modelului HydroGen4 al grupului GM/Opel

Publicat in 05 februarie 2009 de OPEL

În cadrul „Zilei Îngerului Galben”, reuniunea anuala a Clubului Auto German (ADAC), grupul GM/Opel a fost reprezentat de un autovehicul HydroGen4 care va fi utilizat de serviciul de asistenta rutiera al clubului în regiunea Berlin-Brandenburg. Modelul HydroGen4, care foloseste hidrogenul drept combustibil, va fi primul autovehicul cu celule de carburant din lume supus rigorilor utilizarii zilnice din domeniul extrem de solicitant al serviciilor de asistenta rutiera.

Utilizarea modelului HydroGen4 reprezinta un element important în cadrul componentei europene a programului mondial GM de testare a celulelor de carburant, care evalueaza peste 100 de autovehicule în conditii de functionare zilnica. Un „Înger Galben” ADAC, nume dat autovehiculelor de asistenta rutiera de urgenta ale clubului auto datorita culorii inconfundabile, va fi dotat cu tehnologia GM/Opel din a patra generatie. Vaporii de apa sunt singurele emisii evacuate prin teava de esapament a motorului cu celule de carburant alimentate cu hidrogen.

GM/Opel a dotat autovehiculul HydroGen4 destinat clubului ADAC cu toate componentele si sistemele necesare pentru a acorda ajutor soferilor aflati în situatii dificile. Printre acestea poate fi amintita reteaua electrica de bord cu sisteme complete de ghidare, de la touch pad-uri speciale pâna la sistemul de navigatie.

ADAC este primul dintre cei noua parteneri Opel (Allianz, Axel Springer, Coca Cola, Hilton, Linde, Schindler, Total si Veolia) care va utiliza autovehiculul în cadrul Parteneriatului pentru o Energie Curata (CEP), acesta culegând informatii importante pe parcursul utilizarii zilnice. Datele cele mai importante vor fi transmise cu ajutorul sistemului de telecomunicatii radio inginerilor de la Opel, care vor monitoriza si evalua motoarele cu hidrogen în vederea dezvoltarii ulterioare. CEP este un proiect finantat de Ministerul german al Transporturilor, Constructiilor si Urbanismului pentru a demonstra posibilitatea utilizarii zilnice a hidrogenului ca alternativa de combustibil pentru transport.

Lasa un raspuns

*