Categoria | Sponsorizare

Viitorul conceptului de mobilitate: Audi promoveaza proiectul “Emotie inteligenta”

Publicat in 06 februarie 2009 de AUDI

Audi priveste spre viitor. Sub denumirea “Emotie inteligenta”, studentii Universitatii de stiinte aplicate din Muenchen, sustinuti de Audi, au dezvoltat idei vizionare privind mobilitatea viitorului, de la o supermasina hibrida, pana la un concept alternativ pentru designul interioarelor fabricate din materiale usoare. Rezultatele sunt prezentate in unsprezece studii de concept orientate spre viitor.

“Urmatoarea generatie de angajati reprezinta viitorul nostru”, a declarat Wolfgang Egger, directorul Audi Group Design. “Din acest motiv, sponsorizarea studentilor in domeniul designului este una din prioritatile noastre. Prin intermediul proiectului “Emotie inteligenta”, i-am inspirat in mod evident sa gaseasca abordari noi si creative pentru transportul personal.” Proiectul a fost condus de catre Dr. Othmar Wickenheiser, profesor de design pentru mijloace de transport la Universitatea de Stiinte Aplicate din Muenchen. Wolfgang Egger si Stefan Sielaff, directorul Audi Design, au oferit consiliere participantilor la proiect.

Obiectivul proiectului de design a fost prezentarea Audi drept o marca premium de automobile sport, precum si ca un pionier in domeniul tehnologiei si designului. Echilibrul intre inovatie si gradul de recunoastere a marcii trebuie reprezentat de un produs care sa suscite un nivel ridicat de atractie emotionala, insa care respecta cerintele impuse de societate.
“Rezultatele sunt impresionante”, a declarat Wolfgang Egger. “Studentii au tratat subiectul mobilitatii in viitor avand abordari foarte bine concepute si prezentate in mod lucid. Fiecare concept si fiecare model contine cel putin o idee sau caracteristica pe care am putea s-o includem intr-un viitor automobil de serie.”

Designerii Audi au asistat studentii in timpul procesului creativ. Pana la urma, si acestia cauta constant idei inovatoare pentru consolidarea pozitiei marcii Audi de lider in domeniul designului auto. “Ceea ce diferentiaza un bun designer este abilitatea speciala de conceptualizare a viitorului si de vizualizare a acestuia in imagini”, a declarat Stefan Sielaff, directorul Audi Design. “Inovatiile actuale, precum conceptele de motoare alternative sau autovehicule cu eficienta sporita, necesita raspunsuri si din partea designerilor. Modul de abordare a acestor provocari de catre studenti este fascinant, depasind cu mult cerintele tehnice si reglementarile impuse pentru automobilele produse in serie.”
Dupa cum a explicat Egger: “Emotia, ca forta motrice, trebuie combinata cu responsabilitatea, care sa functioneze ca o forta de compensare. Sarcina studentilor a fost dezvoltarea abordarilor estetice care sa ilustreze noile provocari ecologice, tehnice si sociale, portretizand simultan Audi ca un automobil atractiv si sportiv. Rezultatele au avut o calitate creativa superioara si au oferit destule subiecte pentru discutii aprinse.”

Proiectele rezultate au fost publicate sub forma unei carti, care cuprinde comentarii din partea designerilor principali de la Audi. Publicata de Heel Verlag sub titlul Audi Design Projekt, cartea este disponibila in librarii la pretul de 29,90 euro.

Lasa un raspuns

*