Categoria | Electric, Hibrid, Reducere CO2, Video

Ce este „Voltec”?

Publicat in 04 martie 2009 de OPEL

“Voltec” este numele de marcă atribuit de GM tehnologiei revoluţionare pentru autovehicule electrice cu autonomie extinsă (E-REV), care utilizează electricitatea ca sursă principală de energie şi benzina ca sursă secundară pentru generarea electricităţii. Principalele componente ale sistemului de propulsie electrică Voltec sunt un pachet de baterii în forma literei T, o unitate de acţionare electrică de 111 kW şi un generator de electricitate cu motor.


Opel Ampera reprezintă o evoluţie semnificativă faţă de autovehiculele hibride tradiţionale. La un autovehicul E-REV, roţile sunt puse în mişcare de o unitate de acţionare electrică, pe când la un autovehicul hibrid tradiţional acestea sunt acţionate de un motor electric, de un motor pe benzină, sau de ambele. Pentru călătorii scurte, autovehiculele E-REV vor fi alimentate doar de bateria electrică. Pentru parcurgerea unor distanţe mai lungi, energia electrică suplimentară poate fi furnizată de un motor cu combustie internă. Bateria şi sistemele de propulsie sunt dimensionate astfel încât, atunci când bateria oferă suficientă energie, motorul este inactiv. În timpul etapei de conducere cu alimentare exclusiv electrică, bateria, motorul şi echipamentele electronice sunt proiectate pentru a asigura performanţe complete, acceleraţie şi viteză maxime şi urcarea în rampă utilizând doar energia electrică.

Cum funcţionează Voltec


Energia este stocată în autovehicul într-un pachet de baterii litiu-ion în forma literei T, de 16 kWh. Pachetul de baterii alimentează unitatea de acţionare electrică, care are capacitatea de propulsa autovehiculul la viteza maximă şi de a oferi o acceleraţie performantă în timpul parcurgerii unor distanţe de maxim 60 km (ciclul MVEG), fără a consuma nici măcar o picătură de carburant. Pentru călătorii mai lungi, motorul pentru extinderea autonomiei cu care este echipat autovehiculul E-REV este utilizat pentru acţionarea unui generator electric, după consumarea energiei oferite de baterie. Motorul de extindere a autonomiei poate fi alimentat cu benzină/etanol E85 şi are capacitatea de a genera energie electrică suficientă pentru ca autovehiculul să parcurgă alţi 500 de kilometri.

Beneficii

Autovehiculele E-REV oferă multe beneficii. Printre cele mai importante se numără diversificarea surselor de energie, consumul redus de carburant şi reducerea emisiilor.

GM estimează că un autovehicul Opel Ampera poate economisi aproximativ 1.700 de litri de benzină la parcurgerea unei distanţe zilnice de 60 km şi a unei distanţe anuale de 22.000 km. Şoferii care parcurg zilnic distanţe de 100 km sau 36.500 km pe an ar putea economisi aproximativ 2.200 litri.

Ca o comparaţie generală, GM estimează că preţul operaţional per km pentru un autovehicul cu sistemul de propulsie electrică Voltec este de aproximativ 0,02 euro per km parcurs cu propulsie electrică, faţă de 0,09 eurocenţi per km parcurs cu un motor pe benzină, la un preţ al benzinei de 1,16 euro pe litru.

Nu este un „hibrid”

În practică, autovehiculele hibride au nevoie de ambele surse de alimentare, cu motor şi baterie, pentru a atinge nivelul maxim de performanţă. La un autovehicul hibrid, motorul cu combustie este, în general, cea mai mare dintre cele două surse de propulsie şi oferă cantitatea cea mai mare de putere în timpul manevrelor care necesită multă energie, precum pornirea de pe loc şi rularea pe autostradă. Un autovehicul hibrid cu alimentare la priză funcţionează în mod similar, însă poate fi reîncărcat prin conectarea la o priză. Chiar şi dispunând de energia utilă de la baterie, motorul va intra deseori în funcţiune pentru atingerea sarcinilor maxime ale autovehiculului. Un autovehicul E-REV se deosebeşte de un hibrid sau un hibrid cu alimentare la priză prin faptul că roţile sale sunt întotdeauna puse în mişcare de o unitate de acţionare electrică.

Lasa un raspuns

*