Categoria | Amprenta CO2

Tags | ,

În ultimii 20 de ani, autocamioanele Volvo au devenit de 100 de ori mai curate

Publicat in 05 martie 2009 de VOLVO

„Emisiile de noxe au scăzut atât de mult, încât ne apropiem de niveluri care pot fi susţinute pe termen lung”, spune Lars Mårtensson, responsabilul cu probleme de mediu al companiei Volvo Trucks. „Prin urmare, ne putem dedica exclusiv reducerii suplimentare a consumului de combustibil şi a impactului asupra climei al autocamioanelor noastre.”

Un consum de combustibil mai redus cu 20 procente
FM_driving „Chiar şi astăzi, un autocamion cu motor diesel este foarte eficient din punct de vedere al utilizării combustibilului”, spune Lars Mårtensson. „Comparativ cu un automobil, un autocamion Volvo de 40 de tone consumă doar de cinci ori mai mult combustibil, deşi transportă o greutate de 20 de ori mai mare.”

Odată cu reducerea drastică a emisiilor de noxe, consumul de combustibil şi emisiile de bioxid de carbon s-au redus cu aproximativ 20 de procente. Obiectivul Volvo Trucks este menţinerea acestei tendinţe, prin reducerea consumului de combustibil, în medie, cu cel puţin un procent pe an.

Emisii de eşapament mai curate
Cea mai nouă generaţie de motoare Volvo este atât cea mai eficientă din punct de vedere al utilizării combustibilului, cât şi cea mai curată de până acum. Prin optimizarea combustiei şi tratarea eficientă a gazelor de eşapament, tehnicienii de motoare Volvo au reuşit să îmbine emisiile scăzute cu un consum redus de combustibil. Pentru un autocamion echipat cu cel mai reputat motor Volvo de 13 litri şi sistemul Volvo I-Shift de schimbare automatizată a treptelor de viteză, consumul de combustibil şi emisiile de bioxid de carbon au fost reduse cu până la trei procente într-o singură etapă. De asemenea, şi celelalte motoare utilizează combustibilul mult mai eficient decât până acum. Emisiile de noxe respectă noile norme antipoluare europene Euro 5, care vor intra în vigoare în această toamnă. De asemenea, mai multe dintre noile motoare Volvo sunt disponibile şi în variante pregătite pentru EEV (vehicule optimizate din punct de vedere ecologic). Acesta este un standard opţional de reglementări, care precizează emisii chiar şi mai reduse de funingine şi de particule şi care poate fi aplicat de autorităţile locale pentru a grăbi lansarea de vehicule mai puţin poluante.

Potenţial pentru niveluri chiar şi mai scăzute
I-Shift „Prin reînnoirea întregii noastre game de motorizări, toate aceste îmbunătăţiri vor avea un impact puternic şi vor genera rapid avantaje ecologice importante”, spune Lars Mårtensson. „Pe lângă îmbunătăţirea continuă a motoarelor noastre diesel, investim resurse importante şi în dezvoltarea de vehicule cu propulsie hibridă, precum şi în alte tehnologii care oferă un potenţial considerabil pentru reduceri substanţiale ale consumului de combustibil şi ale impactului asupra climei.”

Web/TV:

Noile lanţuri cinematice Volvo Trucks – Interviu cu Staffan Jufors, President & CEO http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=287

Noile lanţuri cinematice Volvo Trucks – Interviu cu Ricard Fritz, head of strategic planning
http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=288

D13-Noul motor Volvo Trucks http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=289

FE driving

Lasa un raspuns

*