Categoria | Hidrogen, Reducere CO2

Motorul BMW cu hidrogen atinge un nou nivel de eficienţă

Publicat in 20 martie 2009 de BMW

BMW Group Forschung und Technik, în cooperare cu cercetătorii din Graz şi Viena (Austria) – implicaţi în proiectul “H2BVplus” -, a reuşit să dezvolte un motor care funcţionează cu hidrogen monovalent, cu geometrie specifică versiunilor diesel şi tehnologie de injecţie directă progresivă, de mare presiune. S-a realizat astfel un nivel de eficienţă de 42 de procente, atingându-se performanţa propulsoarelor turbodiesel. Partenerii în acest proiect sponsorizat de Ministrul Federal al Transporturilor, Inovaţiilor şi Tehnologiei din Austria (BMVIT) sunt Institutul pentru Termodinamică şi Motoare cu Combustie Internă din cadrul Universităţii Tehnologice din Graz, HyCentA Research GmbH din Graz, precum şi HOERBIGER ValveTec GmbH din Viena.

“În perspectiva disponibilităţii limitate a combustibililor fosili şi a creşterii impactului pe care îl au emisiile asupra mediului, suntem convinşi că motorul cu combustie pe H2 va deveni o alternativă importantă pentru viitor”, a spus Profesor Dr. Raymond Freymann, director executiv BMW Forschung und Technik GmbH. Noul sistem combină conceptele propulsoarelor diesel cu proprietăţile de combustie ale hidrogenului, obţinându-se un randament egal cu cel al motoarelor pe motorină. În decursul procesului, inginerii s-au bazat pe proiectul comun “HylCE” al Uniunii Europene, în timpul căruia s-a demonstrat posibilitatea de a se obţine o puterea maximă specifică de până la 100 kilowatt per litru de cilindree de-a lungul procesului de combustie a hidrogenului cu aprindere cu bujie.

Inginerii de la BMW Group Forschung und Technik au dezvoltat o nouă chiulasă pentru funcţionarea cu hidrogen pe baza unui motor diesel de serie. Camera de combustie a motorului a fost configurată de BMW în colaborare cu Universitatea Tehnologică din Graz. HOERBIGER ValveTec GmbH a conceput injectoarele de mare presiune pentru injecţia directă a hidrogenului în camera de combustie la presiuni de până la 300 bari. Aceste injectoare au fost testate şi calibrate la Hydrogen Center Austria care a pus la dispoziţie şi infrastructura pentru hidrogen.

Teste prelungite pe bancurile de verificare ale Institutului de Termodinamică şi Motoare cu Combustie Internă din cadrul Universităţii Tehnologice din Graz au demonstrat că îmbinarea aprinderii cu bujie cu sistemele de combustie diesel este soluţia ideală pentru maximizarea eficienţei motorului. Beneficiile aşteptate sunt creşterea puterii specifice şi reducerea consumului combustibilului. Astfel, chiar şi în prima fază a conceptului, acest sistem de combustie atinge un randament maxim de 42%, egalând eficienţa motoarelor diesel. Căldura gazelor de eşapament de la motoarele cu combustie internă poate fi folosită intens datorită temperaturilor ridicate; o creştere ulterioară a eficienţei poate fi obţinută prin utilizarea căldurii reziduale.

BMW Forschung und Technik GmbH este o divizie a BMW AG şi a fost responsabilă încă din 2003 pentru cercetarea din cadrul BMW Group. Studiile sale acoperă următoarele domenii: CleanEnergy (tehnologia hidrogenului), EfficientDynamics (gestiunea inteligentă a energiei/ sisteme alternative de transmisie), ConnectedDrive (asistenţa conducătorului/ siguranţă activă) şi ITDrive (tehnologii IT şi de comunicaţii). Independenţa sa legală, în calitate de societate cu răspundere limitată, garantează libertatea de creaţie şi flexibilitate maximă. Accesul global la cele mai noi tendinţe şi tehnologii este asigurat de o reţea internaţională, cu sucursale în SUA (Palo Alto/ California şi Clemson/ Carolina de Sud) sau Japonia (Tokyo), precum şi la birourile de legătură din Franţa, cu Eurécom (Sophia Antipolis), şi Germania (Saarbrücken), cu Centrul de Cercetare pentru Inteligenţă Artificială din Germania (DFKI GmbH).

Lasa un raspuns

*