Categoria | Reducere CO2

Tags | , , , , , , , ,

Noile lanţuri cinematice Volvo permit creşterea puterii şi reducerea consumului de combustibil

Publicat in 09 martie 2009 de VOLVO

„Lucrăm continuu pentru a oferi produse care permit îmbunătăţirea profitabilităţii şi reducerea costurilor clienţilor noştri”, spune Ricard Fritz, şeful departamentului de planificare strategică al Volvo Trucks. „Noile noastre lanţuri cinematice cu motoare puternice, economice şi fiabile, cu Volvo I-Shift şi frână de motor VEB+, permit şoferului să menţină o viteză medie mai ridicată şi să-şi eficientizeze activitatea. În acelaşi timp, consumul de combustibil este considerabil mai redus.”

D7 Programul de reînnoire include toate variantele motoarelor Volvo Trucks de 7, 11 şi 13 litri, disponibile acum în configuraţie Euro 5. O serie de îmbunătăţiri tehnice, care permit optimizarea combustiei, şi un nou catalizator SCR au făcut posibilă combinarea puterii crescute cu reducerea emisiilor de noxe şi a consumului de combustibil. Motoarele de 11 şi de 13 litri sunt acum cu 2 dB mai silenţioase la ralanti, ceea ce reprezintă o reducere semnificativă. Mai mult, performantul sistem I-Shift de schimbare a treptelor de viteză a fost îmbunătăţit şi dispune de o serie de funcţii noi, care contribuie la reducerea consumului de combustibil şi la îmbunătăţirea confortului la rulare.

Consum de combustibil mai redus cu până la trei procente
Pentru un lanţ cinematic format din motorul Volvo de 13 litri şi schimbătorul de viteze I-Shift, consumul de combustibil poate fi redus cu până la trei procente faţă de varianta anterioară (stimulente Euro 5).

„Cu prima generaţie a motorului nostru de 13 litri, am devenit liderul de piaţă în privinţa eficienţei utilizării combustibilului”, spune Ricard Fritz. „Cu această generaţie nouă de motoare, ne-am consolidat această poziţie.”

Între 240 şi 700 CP
Noile motoare oferă nu doar un consum redus de combustibil, dar şi o putere maximă şi un cuplu mai mari. În concluzie, gama de motorizări Volvo Trucks include acum variante cu o putere maximă cuprinsă între 240 şi 700 CP.

Motor de 13 litri, cu o putere maximă de 540 CP şi un cuplu de 2600 Nm
D13 Volvo D13, care poate fi comandat pentru Volvo FH şi Volvo FM, este disponibil acum în trepte de putere de până la 540 CP, o creştere cu 20 CP, comparativ cu varianta anterioară. Cuplul maxim a crescut cu 100 Nm, la 2600 Nm, şi este disponibil de la doar 1000 rpm. Acest lucru oferă motorului o plajă de utilizare mai largă decât înainte, precum şi o elasticitate şi o viteză de răspuns îmbunătăţite. Datorită şi cuplului mai mare, este nevoie de mai puţine schimbări ale treptelor de viteză, iar consumul de combustibil este mai redus.

Respectă normele antipoluare Euro 5, pregătit pentru EEV
Volvo D13 şi Volvo D11 sunt disponibile în variante care respectă atât normele antipoluare Euro 5, cât şi nivelurile chiar şi mai reduse de particule şi de fum specificate de norma EEV (vehicule optimizate din punct de vedere ecologic). EEV este un standard opţional, care poate fi aplicat de autorităţile locale pentru a grăbi lansarea de vehicule care afectează mai puţin mediul înconjurător.

„În multe părţi ale Europei, proprietarii de autocamioane sunt încurajaţi să treacă la vehicule care respectă EEV”, spune Ricard Fritz. „De aceea, oferim atât Volvo D13, cât şi Volvo D11 în versiuni EEV.”

Volvo D11: o gamă mai diversificată şi mai economică
D11 În vara trecută, Volvo Trucks a lansat un nou motor de 11 litri, disponibil pentru Volvo FM. Acesta este destinat aplicaţiilor în care greutatea joacă un rol important, cum ar fi transportul de lichide şi de produse vrac. Acum gama a fost extinsă cu mai multe trepte de putere maximă, pentru a face din Volvo D11 o alternativă chiar şi mai potrivită pentru activităţile de transport regional, de construcţii şi de colectare a deşeurilor. Volvo D11 este disponibil în variante cu o putere maximă cuprinsă între 330 şi 450 CP şi este mai economic decât versiunea anterioară care respecta Euro 5.

„Volvo D11 în combinaţie cu I-Shift şi cu VEB oferă, de asemenea, performanţe de înaltă clasă şi un consum redus de combustibil”, spune Ricard Fritz.

Mai multe trepte de putere maximă pentru Volvo D7
De asemenea, Volvo D7, care echipează autocamioanele de clasă medie Volvo FL şi Volvo FE, este disponibil acum în mai multe trepte de putere.

„Mai multe trepte de putere maximă permit optimizarea uşoară a fiecărui autocamion, în funcţie de aplicaţie. Cu o putere de până la 340 CP, Volvo FE este acum o alternativă excelentă nu doar pentru distribuţie regională, dar şi pentru aplicaţii mai grele în construcţii şi pentru colectarea deşeurilor”, explică Ricard Fritz.

Funcţii noi pentru Volvo I-Shift
Mai mult de jumătate din toate autocamioanele Volvo FH şi Volvo FM sunt configurate acum cu I-Shift, iar procentul creşte continuu. Cu noua versiune I-Shift, şoferul are acces la funcţii software mai inteligente, care economisesc combustibil şi îmbunătăţesc confortul. Sistemul dispune de o funcţie îmbunătăţită de decuplare a transmisiei, selectează mai eficient treptele la mersul fără încărcătură şi oferă posibilitatea deplasării folosind regulatorul de ralanti, pentru a evita schimbările într-o treaptă inferioară care nu sunt necesare. Astfel, de exemplu, este mai uşor de păstrat viteza atunci când se merge în coloană. Pentru aplicaţii de transport în construcţii şi în domeniul forestier, I-Shift este disponibil cu o funcţie nouă, care îmbunătăţeşte tracţiunea pe suprafeţe denivelate şi alunecoase.

Date despre noua gamă de motorizări Volvo Trucks

Volvo D13C – Euro 5
380, 420, 460, 500 CP pentru Volvo FM.
420, 460, 500, 540 CP pentru Volvo FH.
Sistem SCR de tratare a gazelor de eşapament.
Cuplu max. 1900 – 2600 Nm.
Putere max. VEB 300 kW la 2300 rpm (opţional pentru 380 şi 420 CP).
Putere max. VEB+ 375 kW la 2300 rpm (opţional pentru toate variantele).
Moment max. priză de putere 1000 Nm în staţionare, 650 Nm în timpul mersului.
Interval schimb de ulei 100.000 km cu VDS4.

Volvo D13C – EEV
420, 460, 500 CP pentru Volvo FM şi Volvo FH.
Sistem SCR de tratare a gazelor de eşapament.
Cuplu max. 2100 – 2500 Nm
Putere max. VEB 300 kW la 2300 rpm (opţional pentru 420 CP).
Putere max. VEB+ 375 kW la 2300 rpm (opţional pentru toate variantele).
Moment max. priză de putere 1000 Nm în staţionare, 650 Nm în timpul mersului.
Interval schimb de ulei 100.000 km cu VDS4.

Volvo D11C – Euro 5
330, 370, 410, 450 CP pentru Volvo FM.
Sistem SCR de tratare a gazelor de eşapament.
Cuplu max. 1600 – 2150 Nm.
Putere max. VEB 290 kW la 2400 rpm (opţional pentru toate variantele).
Moment max. priză de putere 1000 Nm în staţionare, 650 Nm în timpul mersului.
Interval schimb de ulei 100.000 km cu VDS4.

Volvo D11C – EEV
330, 370, 410 CP pentru Volvo FM.
Sistem SCR de tratare a gazelor de eşapament.
Cuplu maxim 1600 – 1950 Nm.
Putere max. VEB 290 kW la 2400 rpm (opţional pentru toate variantele).
Moment max. priză de putere 1000 Nm în staţionare, 650 Nm în timpul mersului.
Interval schimb de ulei 100.000 km cu VDS4.

Volvo D7F – Euro 5
240, 260, 290 CP pentru Volvo FL.
240, 260, 300, 340 CP pentru Volvo FE.
Sistem SCR de tratare a gazelor de eşapament.
Cuplu maxim 940 – 1300 Nm.
Frână de motor cu putere max. de 188 kW la 2800 rpm (opţional pentru toate variantele).
Moment max. priză de putere 600 Nm.
Interval schimb de ulei 100.000 km cu VDS 3 sau 4.

Volvo I-Shift
Sistem automatizat de schimbare a treptelor de viteză, cu 12 trepte pentru mers înainte şi 4 trepte pentru marşarier. Disponibil cu o gamă diversificată de programe pentru schimbarea optimă a treptelor de viteză, în funcţie de aplicaţie: Distribuţie şi construcţii, Transport de cursă lungă şi economie de combustibil, Transporturi grele GCW.

Punţi spate
Noile variante de raport pentru punţile Volvo cu reductor în butucul roţii contribuie la optimizarea consumului de combustibil.

Web/TV

Noile lanţuri cinematice Volvo Trucks – Interviu cu Staffan Jufors, President & CEO http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=287

Noile lanţuri cinematice Volvo Trucks – Interviu cu Ricard Fritz, head of strategic planning
http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=288

D13-Noul motor Volvo Trucks http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=289

Lasa un raspuns

*