Categoria | Miscellaneous

Tags |

Echipa pentru Cercetarea Accidentelor Volvo Trucks sărbătoreşte 40 de ani

Publicat in 08 aprilie 2009 de VOLVO

T2009_1545 “Volvo Trucks este lider mondial în domeniul siguranţei. De când a fost înfiinţată, în urmă cu 40 de ani, Echipa pentru Cercetarea Accidentelor  a avut o contribuţie importantă în obţinerea  şi menţinerea aceastei poziţii, prin activitatea sa sistematică şi profesionistă” declara preşedintele şi CEO Volvo Trucks Staffan Jufors.  Echipa pentru Cercetarea Accidentelor a fost înfiinţată de Volvo Trucks în anul 1969 cu scopul de a investiga şi de a obţine informaţii despre accidentele în care erau implicate autocamioane şi din care au rezultat vătămări. De atunci echipa şi-a continuat activitatea fără să se abată de la direcţia iniţială. La început cercetătorii studiau toate accidentele din apropiere de Göteborg, pentru a investiga şi cataloga evenimentele respective. Astăzi, Echipa pentru Cercetarea Accidentelor şi-a orientat interesul de la studiul oricărui tip de accident, la investigarea unor noi tipuri de accidente.

De-a lungul anilor, mii de investigaţii au condus la realizarea unei baze de date unice. În acelaşi timp, cooperarea cu alte ţări şi autorităţi publice a dus la un schimb de informaţii preţioase, făcând ca Volvo să contribuie la siguranţa vehiculelor comerciale peste tot în lume.

Activitatea  Echipei pentru Cercetarea Accidentelor  are ca scop îmbunătăţirea, deopotrivă a siguranţei active cât şi cea pasivă a autocamioanelor Volvo. Cercetarea în domeniul siguranţei pasive are ca scop să minimizeze consecinţele oricărui accident. Siguranţa activă înseamnă găsirea unor răspunsuri cu privire la ce anume produce un accident  şi cum poate fi el evitat.. Din anii 1970’, cercetătorii au accentuat importanţa mediului de lucru al şoferului din punctul de vedere al siguranţei active, iar siguranţa activă  a rămas de atunci un concept de bază în cercetarea curentă. “Am parcurs un drum lung în domeniul siguranţei camioanelor. Atenţia noastră este acum îndreptată spre siguranţa activă şi prevenirea accidentelor. Aceasta deoarece ştim că factorul uman este cauza multor accidente,” declara Anna Wrige, directorul Echipei pentru Cercetarea Accidentelor.

T2009 1541

Ea continuă: “Astăzi, la fel ca în trecut, cercetătorii au o influenţă directă asupra proiectării noilor produse şi sisteme. În orice nouă soluţie de siguranţă Volvo Truck este înglobată şi munca noastră.”
Date ART:
Timp de 40 de ani activitatea Echipei  pentru Cercetarea Accidentelor  a contribuit la dezvoltarea mai multor măsuri de siguranţă. Iată câteva exemple:
1977    Cabina modelului Volvo F10/F12 avea partea frontală ranforsată, panoul de instrumente era construit din materiale ce puteau absorbi şocurile, iar bara de protecţie era montată jos
1979    Centuri de siguranţă inerţiale cu blocare electronică şi volan deformabil în caz de accident.
1985    Frâne cu came Z cu ABS 1994    Airbag
1996    FUPS – (Front Underrun Protection System) sistem antiîmpănare faţă
1998    EBS – (Electronic Brake System), controlul electronic al frânelor2001    ESP – (Electronic Stability Program) system electronic de stabilitate
2003    ACC- (Adaptive Cruise Control) viteza de croazieră adaptabilă automat
2005    Echipament opţional – Alcolock , test de alcoolemie
2008    LCS – Lane Changing Support. Un sistem de ajutor care urmăreşte vehiculele din unghiul mort din partea  dreaptă
DAS – Driver Alert Support.  Un sistem ce îi avertizează pe şoferii obosiţi că este timpul să ia o pauză.
ESP – Electronic Stability Program – pentru camioane cu remorcă

Lasa un raspuns

*