Chevrolet include Universitatea Naţională de Muzică într-o competiţie paneuropeană

Publicat in 26 mai 2009 de CHEVROLET

Perioada de înscriere pentru Young? Creative? Chevrolet! a început pe 20 octombrie 2008 şi s-a încheiat pe 30 noiembrie, cu înregistrarea a 105 şcoli participante din 19 ţări din toată Europa. Concursul a fost iniţiat în 2007 şi la prima ediţie au participat 8 state. În 2008, numărul lor a crescut deja la 15 cu un total 75 de instituţii de învăţământ înscrise.

Cele 19 ţări participante la ediţia din 2009 sunt: Austria, Statele baltice (Lituania, Estonia şi Letonia), Belgia, Bulgaria, Croaţia, Cipru, Republica Cehă, Franţa, Germania, Ungaria, Italia, Olanda, Portugalia, România, Serbia, Slovenia şi Elveţia.

Wayne Brannon, Directorul Executiv al Chevrolet Europe declară:

„Suntem foarte impresionaţi de reacţia pozitivă cu care a fost întâmpinat concursul nostru de anul trecut de şcolile de arte aplicate. La acesta au participat 75 de şcoli din 15 ţări, dovedind că studenţii sunt dornici să accepte provocarea! Pentru o marcă de automobile dinamică precum Chevrolet, care are la bază o tradiţie foarte bogată, legătura dintre „artă şi marcă” are un potenţial enorm. Suntem deja nerăbdători să vedem rezultatele la categoriile Fotografie, Video, Arte Vizuale, Modă şi Muzică şi să descoperim cum interpretează şi cum traduc studenţii marca Chevrolet în propria disciplină artistică.”

Noile ţări participante

Latura multiculturală a acestei competiţii capătă din ce în ce mai multă amploare pe măsură ce concursul atrage tot mai multe state europene. Această ediţie a adus cinci noi ţări participante: Republica Cehă, Germania, Ungaria, România şi Serbia. Young? Creative? Chevrolet! creează o reţea extinsă de tineri artişti din toată Europa. Numărul şi varietatea mare de ţări înscrise promite să producă o avalanşă de proiecte foarte diferite.

Unele şcoli au avut chiar iniţiativa extraordinară de a include acest concurs in curriculumul lor oficial. Studenţii vor primi asistenţă din partea profesorilor universitari şi credite pentru munca depusă la proiectele pentru Young? Creative? Chevrolet!.

Gerda Buxbaum, Directorul institutului de design vestimentar Modeschule Hetzendorf din Viena, Austria, afirmă: „După ce am participat la concursul artistic organizat de Chevrolet în ultimii doi ani şi am obţinut multe rezultate bune, am decis să includem participarea din acest an în mod oficial printre activităţile obişnuite din timpul semestrului de iarnă. Astfel ne asigurăm că toţi studenţii din clasa participantă vor avea suficient timp la dispoziţie pentru a crea proiecte excelente sub supravegherea profesorului lor.”

Pentru mai multe informaţii accesaţi: www.modeschulewien.at

DISCIPLINELE ediţiei din 2009:

Studenţii participanţi la concurs au prezentat o lucrare personală sau de grup în cadrul uneia dintre următoarele 5 probe:

Fotografie

Video

Arte Vizuale

Design Vestimentar

Muzică

Muzică, disciplina nou introdusă în ediţia din 2009, este totodată disciplina la care participa şi ţara noastră.

Această disciplină îşi propune să creeze o legătură între Chevrolet şi muzică. Obiectivul este compunerea unei melodii originale, care sa reflecte valorile Chevrolet şi care să poată fi folosită pentru reclama Chevrolet difuzată prin diferite mijloace de informare (TV, radio şi Internet). Cuvintele cheie care au inspirat compoziţiile să vă inspire compoziţiile, au fost: amuzant, disponibil, tânăr, fericit şi liber.

PREMII NAŢIONALE ŞI EUROPENE:

Studenţii şi-au predat proiectele până pe 27 februarie 2009. După trimiterea lucrărilor, membrii unui juriu printre care se numără personalităţi din lumea artistică, domeniul media şi organizaţia Chevrolet, au selectat cele mai bune proiecte, la nivel naţional. Fiecare proiect câştigător la acest nivel va fi apoi prezentat unui juriu european în cadrul marii finale a ediţiei Young? Creative? Chevrolet! din 2009 la nivel european pentru fiecare dintre cele cinci discipline.

Astăzi, 25 mai, a sosit şi clipa mult aşteptată a premiilor locale.

În România, juriul a analizat lucrările studenţilor şi ales lucrările câştigătoare în luna martie.

Acesta a trebuit să evalueze creativitatea, inovaţia, simţul estetic faţă de imaginea Chevrolet precum şi posibilitatea de a utiliza proiectele premiate în campaniile de comunicare ale mărcii.

Criteriile au fost următoarele:

–   creativitate/Inovaţie

–   cât de bine sunt surprinse în creaţie valorile Chevrolet

–   calităţi artistice

–   posibilitatea de folosire în campaniile de comunicare Chevrolet

Prima selecţie a fost făcută de conducerea Universităţii Naţionale de Muzică la care s-au adăugat voturile juriului.

Pentru a putea analiza toate aceste aspecte, a fost nevoie de specialişti din domeniile auto, marketing, muzică;

membrii juriului României:

Adela Popescu, actriţă

Dan Vardie, membru COTY şi preşedinte Autobest

Elena Hîrtan redactor Gândul

Mihaela Taflan, violonistă

Simona Negoiţă, Communication Manager General Motors

Leonard Nica, Marketing Manager Chevrolet

Premiile etapei naţionale:

Premiul întâi: 1.200 €

Premiul al doilea: 500 €

Premiul al treilea: 300 €

Câştigătorii competiţiei locale au fost:

Premiul întâi: Ciprian-Octavian Ghiţă

Premiul al doilea: Roman Vlad

Premiul al treilea: Roman Vlad

Lucrările lor pot fi ascultate pe site-ul oficial al concursului.

Premiile care îi aşteaptă pe studenţii care vor câştiga competiţia europeană sunt:

Premiul întâi:

Suma de 1.000 €. În plus, câştigătorul (câştigătorii) va fi invitat pentru 2-3 zile să ia parte la o înregistrare profesionistă sau la una realizată de un compozitor profesionist într-un studio dintr-un oraş european.

Premiul al doilea: 1.000 €

Premiul al treilea: 600 €

Prezentă la evenimentul de premiere ca membră a juriului Adela Popescu a declarat:

“Mă bucură să constant că există astfel de proiecte, mai ales că ştiu ce înseamnă să fii tânăr, să munceşti mult, să-ţi doreşti o carieră muzicală.

Anul trecut mă bucuram să aflu că Chevrolet susţine programele SOS Children’s Villages, iar astăzi constant că Chevrolet are şi alte proiecte pe lângă acestea, proiecte care au o constanţă în planurile mărcii, ele fiind iniţiate de ceva ani buni. Ce pot să spun decât: Felicitări câştigătorilor, Felicitări Chevrolet, Baftă România!”

Lasa un raspuns

*