Categoria | BioCombustibil, Video

Camioane Volvo cu Bio-DME în teste unice de exploatare

Publicat in 18 septembrie 2009 de VOLVO

Volvo Trucks_Bio-DME_6 Resized

Realizarea testelor este posibilă prin intermediul unui proiect comun în care sunt implicate printre altele, UE, Agenţia Suedeză pentru Energie, companii producătoare de combustibili şi industria transporturilor. Scopul este de a evalua potenţialul DME (di-metil-eter) ca şi combustibil pentru vehicule.

Black liquor Resized

Volvo Trucks participă la acest proiect cu 14 camioane Volvo FH, care vor fi testate de către clienţi din patru locaţii diferite din Suedia, între 2010 şi 2012. Compania de combustibili Preem va construi staţii de alimentare, astfel camioanele pot fi utilizate în transportul regional şi local. Primul camion pentru testele de exploatare este prezentat astăzi, în Piteå, locul în care se va produce Bio-DME.

Aceeaşi performanţă, emisii minime

Volvo Trucks_Bio-DME_2 Camionul Volvo cu DME utilizează un motor standard D13 care, după câteva modificări aduse la rezervoare, la sistemul de injecţie şi la programul software de management al motorului, funcţionează perfect folosind biocombustibil.

“Din perspectiva şoferului lucrurile rămân la fel. Performanţele şi caracteristicile sunt exact aceleaşi ca în varianta alimentării cu motorină. Diferenţa şi beneficiul major cu Bio-DME constă în emisiile sale reduse de dioxid de carbon “, spune Mats Franzén, Product Manager Motoare Volvo Trucks.

Un combustibil ideal pentru motoarele diesel

În comparaţie cu un motor convenţional, Bio-DME folosit drept combustibil într-un motor diesel furnizează acelaşi randament ridicat, dar şi un nivel mai scăzut de zgomot. Procesul de ardere produce emisii foarte scăzute de particule şi de oxizi de azot. Prin urmare, pentru tratarea ulterioară a gazelor de eşapament  poate fi folosit un sistem mai simplu. Motorul poate oferi, de asemenea, un cuplu mai mare la pornire şi, astfel, este mai uşor de condus. Toate acestea fac din Bio-DME un combustibil ideal pentru motoarele diesel.

DME_illustration_2

Modificările la sistemul de alimentare cu combustibil

DME este livrat în formă lichidă şi stocat în rezervoare sub presiune într-un sistem special care previne scurgerea. Presiunea menţine combustibilul în formă lichidă pe tot parcursul până la injecţia acestuia. Tehnologia Common rail este utilizată pentru a crea o presiune optimă de injecţie. Conţinutul scăzut de energie al DME, puţin peste jumătate din cel al motorinei, este compensat prin montarea unor rezervoare mai mari.

“Observăm în rândul clienţilor noştri un imens interes pentru combustibilii alternativi şi suntem de părere că Bio-DME oferă un potenţial considerabil. Testul de exploatare va dura trei ani, iar evaluările ulterioare vor stabili dacă proiectul va conduce la producţia la scară industrială”, spune Claes Nilsson, Preşedintele Volvo Trucks Europe Division.

–––––––––

Date despre camioane Volvo cu DME:
Rezervoare: DME este introdus sub forma lichidă printr-o duză specială şi stocat în formă lichidă, în rezervoare.
Pompa: o pompă specială de combustibil reglează presiunea din sistemul de injecţie Common rail.
Injectoare: injectoare speciale pentru DME, au fost proiectate în comun de către Volvo şi Delphi.
Motor: piesele mobile sunt identice cu cele de la varianta pe motorină.
Managementul motorului: programul software a fost modificat pentru a corespunde unui conţinut diferit de energie.

Ce este DME (di-metil-eter)
DME este un gaz, dar se transformă în lichid la o presiune de doar 5 bari. Este simplu de manevrat într-un proces similar cu cel al gazului petrolifer lichefiat (GPL). Cea mai comună aplicaţie în acest moment este cea a gazului din tuburile de spray. DME poate fi produs din gaze naturale şi, de asemenea, din diverse tipuri de biomasă, caz în care este cunoscut sub numele de Bio-DME.

Viitorul potenţial al  Bio-DME
Din perspectiva UE, Bio-DME are potenţialul de a înlocui în jur de 50%* din motorina utilizată astăzi în transportul rutier greu până în 2030. Cea mai mare provocare constă în crearea unei infrastructuri de distribuţie a combustibilului.

* Sursa: EUCAR / CONCAWE / CCC 2005, Comisia Europeană, Volvo

Date despre Bio-DME:

  • 95% emisii de dioxid de carbon mai reduse decât motorina, cu zero emisii de particule de funingine
  • În general, niveluri scăzute de emisii
  • O utilizare de 5 ori mai bună a terenurilor agricole pentru producţia de combustibil faţă de biodiesel.
  • Eficienţă energetică mare în comparaţie cu alte tipuri de biocombustibili

Date despre camioanele de test:

Model: Volvo FH
Configuraţie: 6×2, 4×2
Motor: MD13 440 cp, DME “3G”, Euro 5

Web TVhttp://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=366

Lasa un raspuns

*