Siguranta in trafic – Cardinal Motors

Publicat in 04 septembrie 2009 de VW

Tema / Oportunitatea
Cardinal Motors este o companie care functioneaza dupa un sistem de management responsabil inca din 1994, anului infiintarii, insa aplicarea unei strategii de CSR bine planificata si organizata a debutat in anul 2008, cand aceasta arie de activitate a beneficiat si de un buget separat. In 2008 au fost implementate cu succes 9 proiecte de CSR cu acoperire in domeniile social, sportiv si de mediu.
Datorita ariei locale de activitate, Cardinal Motors acorda atentie rezolvarii problemelor comunitatii in care activeaza: Constanta, Ploiesti si Tulcea.
Proiectul Siguranta in trafic s-a derulat in locatia din Prahova, zona cu anumite particularitati in ceea ce priveste circulatia rutiera:
Judetul Prahova este traversat pe o lungime de 100 km de DN1 – E60, acesta fiind cunoscut drept tronsonul de drum cu cel mai intens trafic din tara (media zilnica este de peste 34.000 de vehicule in 24 ore)
DN1, in special segmentul Ploiesti – Comarnic este sectorul de drum cu cel mai mare risc accidentogen, in anul 2007 fiind inregistrate 81 accidente grave soldate cu 52 morti si 70 raniti grav.
In judetul Prahova sunt concentrate „14 puncte negre”, majoritatea fiind pe segmentul Ploiesti – Comarnic.
In primul semestru din 2009, in judetul Prahova, au fost inregistrate 196 accidente de circulatie cu 184 raniti si 49 morti in scadere fata de media semestriala inregistrata in 2008.
Principalele cauze ale producerii accidentelor au fost: viteza neadaptata sau ilegala (21,5%), indisciplina pietonilor (20.8%), conducerea imprudenta (20.4%) si neacordarea prioritatii (20.4%).


Campania Siguranta in trafic realizata impreuna cu Inspectoratul de Politie al Judetului Prahova vizeaza in special categoria tinerilor soferi, fiind cunoscut faptul ca acestia, datorita lipsei experientei si a teribilismului cei caracterizeaza adesea, sunt declansatori de accidente in circulatie.

Cercetarea
Toate informatiile necesare au fost obtinute in cadrul intalnirilor cu reprezentantii Inspectoratului de Politie al Judetului Prahova.

Planificarea
Obiectivele propuse in cadrul proiectului au fost:
Responsabilizarea tinerilor soferi cu privire la respectarea regulilor de siguranta in trafic;
Promovarea in randul comunitatii a unei conduite preventive atunci cand circula pe drumurile publice (fie pietoni, fie soferi);
Stabilirea de relatii cu noi stakeholderi (elevii cursanti ai scolilor de soferi, proprietarii acestora, Inspectoratul de Politie al Judetului Prahova);
Informarea categoriilor de public vizate cu privire la politica de responsabilitate sociala a companiei.
Proiectul s-a desfasurat in perioada 1- 31 iulie si a vizat in special tinerii absolventi ai scolilor de soferi din Judetul Prahova.
Mesajul central al campaniei a fost „Stop accidentelor, viata are prioritate” iar cele secundare: „Spune NU vitezei excesive!” , „Purtati centura, va protejeaza viata!” adresate tinerilor soferi si „Atentie pietoni! Ganditi inainte de a traversa!” adresat pietonilor.

Principalele canale de comunicare:
– intalniri saptamanale cu elevii cursanti ai scolilor locale de soferi realizate impreuna cu Inspectoratul de Politie al Judetul Prahova;
– distributie de brosuri cu mesajele campaniei;
– material prezentare inclusiv filme pentru suportul intalnirilor;
– film prezentare Cardinal Motors;
– newsletter intern pentru promovarea actiunii in randul angajatilor Cardinal Motors.

Implementarea
Desfasurarea proiectului a constat in 5 intalniri la care au participat in total peste 500 de elevi ai scolilor de soferi din Ploiesti. Prima intalnire a beneficiat de prezenta mass-media locala.
Fiecare intalnire a avut doua sectiuni: prima sustinuta de un reprezentant al politiei in care au fost prezentate date statistice referitoare la accidentele din trafic, principalele cauze ale acestora, motivele pentru care tinerii sunt predispusi la comiterea de accidente rutiere si sfaturi pentru adoptarea unei conduite preventive.
Cea de-a doua sectiune a fost sustinuta de un reprezentant al Cardinal Motors. Au fost prezentate elementele de siguranta activa si pasiva aflate in componenta unui automobil, felul in care acestea functioneaza in relatie, bineinteles, cu respectarea unei conduite preventive.
In final fiecare participant a primit din partea Cardinal Motors un mic cadou: un semn cu simbolul „Atentie! Sofer incepator!” si o invitatie la test drive cu unul dintre modelele din gama Volkswagen.

Evaluarea
500 elevi implicati de la scolile de soferi din Ploiesti;
5 solicitari venite din partea scolilor de soferi pentru prelungirea actiunii.

Lasa un raspuns

*