Arte pentru blocuri – Cardinal Motors

Publicat in 08 octombrie 2009 de VW

Tema / Oportunitatea
Cardinal Motors este o companie care functioneaza dupa un sistem de management responsabil inca din 1994, anului infiintarii, insa aplicarea unei strategii de CSR bine planificata si organizata a debutat in anul 2008, cand aceasta arie de activitate a beneficiat si de un buget separat. In 2008 au fost implementate cu succes 9 proiecte de CSR cu acoperire in domeniile social, sportiv si de mediu.
Datorita ariei locale de activitate, Cardinal Motors acorda atentie rezolvarii problemelor comunitatii in care activeaza: Constanta, Ploiesti si Tulcea.
Proiectul Arte pentru blocuri s-a derulat in locatia din Ploiesti, oras cu 250.541 locuitori. Acestia traiesc preponderent in blocuri, spatii sterse, lipsite de culoare si vitalitate. Majoritatea actiunilor derulate in aceasta zona au vizat in special reparatiile si curatenia spatiului comun al locatarilor unui bloc.
Campania Cardinal Motors a vizat partea de infrumusetare si de realizare a unei legaturi intre doua categorii de public : locuitorii din Ploiesti si elevii, studentii la arte. Astfel incat, in final, sa ajutam la crearea unei comunitati mai vesele, cu un sistem de valori ridicat.

Cercetarea
Toate informatiile necesare au fost obtinute in cadrul intalnirilor cu Primaria Ploiesti, Uniunea Asociatiilor de Proprietari Ploiesti si cu reprezentantii Liceului de Arte din Ploiesti.

Planificarea
Obiectivele propuse in cadrul proiectului au fost:
Crearea unei atitudini civice de responsabilizare a comunitatii fata de starea spatiilor comune;
Promovarea artei si a frumosului in general, promovarea tinerelor talente comunitatii locale;
Stabilirea de relatii cu noi stakeholderi (Liceul de Arte, Uniunea Asociatiilor de Proprietari, comunitatea ploiesteana de la blocuri);
Informarea categoriilor de public vizate cu privire la politica de responsabilitate sociala a companiei.
Proiectul a vizat comunitatea locala care locuieste la bloc si elevii Liceului de Arte din Ploiesti.
Campania a fost promovata prin urmatoarele mesaje: „Tu ai grija, noi te rasplatim!” adresat celor care stau la bloc si „Tu creezi, noi te promovam!” adresat elevilor de la Liceul de Arte din Ploiesti.

Principalele canale de comunicare:
– au vizat in special intalniri directe cu membrii Uniunii Asociatiilor de Proprietari Ploiesti si intalniri organizate cu profesorii si elevii liceului implicat in proiect;
– postare si distributie de afise;
– publicare articol in revista Uniunii Asociatiilor de Proprietari Ploiesti;
– film prezentare Cardinal Motors;
– realizarea si distribuirea de comunicate de presa;
– newsletter intern pentru promovarea actiunii in randul angajatilor Cardinal Motors.

Implementarea

Etapa I (informare si realizarea tablourilor)
Campania a fost promovata in randul grupurilor de interes, principalele canale de comunicare au fost .
In proiect s-au inscris 15 elevi din clasele a XI-a si a XII-a ale Liceului de Arte Ploiesti . Acestia au dezvoltat prin intermediul picturii tema propusa de Cardinal Motors: „dezvoltare durabila”. In urma actiunii au rezultat 50 de tablouri care au surprins imagini diverse, de la ingrijirea florilor si a copacilor, pana la prezenta gunoaielor in mediul urban.

Etapa ll (vernisajul si recompensarea elevilor)
Prezentarea tablourilor a fost realizata cu ajutorul Primariei din Ploiesti. In data de 15 mai 2009 a fost organizat un vernisaj in aer liber in cadrul evenimentului „Saptamana Excelentei” din Ploiesti, Parcul Central. Locul vernisajului a fost personalizat cu materiale purtand mesajul campaniei.
Cardinal Motors a sponsorizat liceul in scopul achizitionarii de materiale pentru realizarea picturilor: acuarele, hartie, rame si paspartuuri. Cei 15 elevi si profesorii coordonatori au fost recompensati de catre Cardinal Motors cu o excursie la Sibiu care a inclus printe alte activitati si o vizita la muzeul Brukenthal.

Etapa lll (premierea si infrumusetarea blocurilor)
Ceremonia de final a avut loc pe data de 29 mai, in cadrul evenimentului Zilele Orasului Ploiesti, la Muzeul de Arte din Ploiesti. Blocurile participante la program au fost atent selectionate de catre Uniunea Asociatiilor de Proprietari din Ploiesti impreuna cu primarul orasului dupa criterii de curatenie si siguranta. Au fost alese 40 de asociatii de proprietari care au primit tablouri inramate pentru a fi postate in spatiile comune din scara de bloc.

Bugetul alocat si cheltuit pentru acest proiect a fost de 1.000 euro.

Evaluarea
15 elevi implicati de la clasele XI si XII, olimpici nationali ai Liceului de Arte din Ploiesti
40 scari de bloc au solicitat tablouri

Prezenta mass-media:
www.responsabilitatesociala.ro/stiri-csr/cardinal-motors-a-organizat-campania-arte-pentru-blocuri.html
www.pr-romania.ro/comunicate-de-presa/176-cardinal-motors-a-lansat-campania-qarte-pentru-blocuriq.html
www.adevarul.ro/articole/ploiesti-tablouri-pentru-cele-mai-frumoase-scari-de-bloc.html

http://get.ro/dom/responsabilitatesociala.ro

www.comunicatemedia.ro/Campanie_CSR_Cardinal_Motors_ic26055.html
½ pag color – Telegraful de Prahova
¼ pag – Ziarul Prahova

Vocea strazii
Ion Pandele, maistru
„Mi-ar plăcea şi mie să am pe scara blocului un tablou frumos, dar noi nici o zugrăveală frumoasă nu avem, ce să mai zic de tablouri. Bravo lor că vor avea aşa ceva.“

Veronica Mateescu, vânzătoare
„Eu locuiesc într-un bloc vechi, crăpat şi urât, dar pe scara blocului este o frumuseţe, e plin de plante verzi şi e curat. Cred că am merita şi noi un premiu ca acesta, deşi nu ştiu dacă dau la toţi.“

Spiridon Macarie, pensionar
„Tinerii din ziua de azi sunt foarte talentaţi şi e bine că cineva crede în ei. Îi felicit pe copiii care au reuşit să facă nişte lucruri frumoase pentru ploieştenii care stau la bloc.

Cum s-a nascut acest proiect
“Ideea proiectului s-a nascut in preajma sarbatorilor de iarna, cand am observat ca cineva lipise, in scara unui bloc, copii xerox ale unor tablouri mai mult sau mai putin celebre. Ne-am gandit ca niste tablouri adevarate ar da mai multa culoare acestor blocuri si nu ne-am inselat: in urma realizarii proiectului,am primit numeroase reactii pozitive, iar asta ne aduce multumiri”.

Lasa un raspuns

*