Câştigătorii concursului european Young Creative Chevrolet 2009 şi-au primit premiile într-un cadru plin de stil

Publicat in 31 octombrie 2009 de CHEVROLET

Festivitatea de decernare a premiilor pentru studenţii câştigători ai ediţiei din 2009 a concursului Young Creative Chevrolet a avut loc pe data de 29 octombrie 2009. Evenimentul de mare distincţie „Spark of Fashion” organizat de Chevrolet la Berlin, în Germania a reprezentat decorul ideal pentru ceremonia de înmânare a premiilor întrucât tema serii a fost moda, una dintre cele cinci discipline ale concursului. Starul serii, o versiune personalizată a noului model de autovehicul de oraş Chevrolet Spark, a fost creat de tânăra creatoare de modă din Berlin, Mischa Woeste de la Smeilinener.

Lansat în 2007, concursul de artă Young Creative Chevrolet susţine tinerele talente promiţătoare, încurajând studenţii să privească automobilele Chevrolet din propria lor perspectivă creativă. Concursul a luat amploare rapid, ajungând de la cele 32 de şcoli de artă participante în 2007 la 120 în concursul de anul acesta.

La începutul verii anului 2009, un juriu internaţional a desemnat câştigătorii de anul acesta ai concursului european Young Creative Chevrolet, proiectele câştigătoare la secţiunile modă, fotografie, arte vizuale, video şi muzică fiind alese din cele peste 530 de proiecte prezentate la concursurile naţionale din cele 19 ţări europene participante.

Criteriile de decizie ale juriului au fost: creativitatea/inovaţia, interpretarea mărcii, calităţi artistice, capacitatea de utilizare în comunicarea mărcii.

Membrii juriului european vin din diferite ţări din Europa (Croaţia, Germania, Italia, Elveţia şi Marea Britanie) şi au pregătiri profesionale şi domenii de specializare diferite (mai multe informaţii cu privire la membrii juriului vă sunt prezentate în continuare). Aceştia au analizat proiectele câştigătoare din fiecare din cele 19 ţări europene participante.

Jasmine Bertusi, membră a juriului din 2009 specializată în fotografie, a afirmat: „Proiectele arată un angajament extraordinar din partea tuturor studenţilor: o combinaţie de creativitate vie, muncă asiduă şi interpretări pline de inspiraţie ale mărcii.”

Fabio Falleti, membru al juriului din 2009 specializat în modă, a afirmat: „Au existat un spirit şi o energie extraordinare în ziua deliberării. Am fost mândru să fac parte dintr-un proiect organizat de Chevrolet care susţine creatori şi artişti tineri. Proiectele au arătat creativitate şi profesionalism, ceea ce a însemnat că am avut o misiune grea, dar interesantă în alegerea proiectelor câştigătoare”.

Jens Lueg, membru al juriului 2009 specializat în arte vizuale, a afirmat: „Acest concurs a deschis drumul pentru colaborări fructuoase cu aceşti tineri artişti talentaţi. Anul acesta au existat proiecte foarte diversificate, cu o mare varietate de stiluri grafice.”

Urmând modelul succesului competiţiei Young Creative Chevrolet 2009, Chevrolet a lansat astăzi cea de-a patra ediţie a programului său unic şi creativ. Având din nou teme ca moda, fotografia, artele vizuale, domeniul video şi cel muzical, studenţii vor avea ca surse de inspiraţie modelele „electrizante” ale mărcii, Chevrolet Spark şi Chevrolet Volt.


CÂŞTIGĂTORII COMPETIŢIEI EUROPENE, EDIŢIA 2009

MODĂ

Rezumat: studenţilor li s-a cerut să creeze o costumaţie personalizată foarte modernă şi creativă pentru animatoarele standului Chevrolet la saloanele auto internaţionale. Rochia câştigătoare va fi purtată la un salon auto viitor.

Primul loc

Erica Fuschini

Şcoală: Istituto Carlo Secoli, Bologna, Italia

Comentariul juriului:

„Costumaţia personalizată câştigătoare este atât elegantă, cât şi foarte modernă. Un design foarte bine pus în practică, cu materiale naturale şi detalii originale alese perfect.”

Locul al doilea

Ninela Ivanova

Şcoală: Academia Naţională de Artă, Sofia, Bulgaria

Comentariul juriului:

„Designul creat de student prezintă o interpretare foarte vizibilă a logo-ului Chevrolet, integrat plăcut în rochie. Un design liniar, uşor de produs şi de purtat.”

Locul al treilea

Maja Špoljar şi Petra Špoljar

Şcoală: Universitatea din Zagreb, Facultatea de tehnologii textile, Zagreb, Croaţia

Comentariul juriului:

„O costumaţie bine proiectată, care prezintă o interpretare proaspătă, romantică şi originală a codurilor de design ale mărcii.”

FOTOGRAFIE

Rezumat: studenţilor li s-a cerut să facă o fotografie neobişnuită cu noul Chevrolet Aveo, noua generaţie de autovehicule Chevrolet, care combină linii elegante, forme line şi caracterul practic.

Primul loc

Juliana Křížová şi Jakub Vlček

Şcoală: Universitatea Jan Evangelista Purkyne, Departamentul de fotografie aplicată şi publicitate, Ústí nad Labem, Republica Cehă

Comentariul juriului:

„O fotografie cu compoziţie foarte bună şi profesionistă. Studenţii au exprimat în mod clar şi direct mesajul mărcii prin intermediul proiectului lor.”

Locul al doilea

Barnaby Cotte şi Alexis Raimbault

Şcoală: Ecole Les Gobelins, Paris, Franţa

Comentariul juriului:

„O fotografie bine realizată, care prezintă autovehiculul Chevrolet Aveo într-un mod extrem de original. Studenţii au avut o abordare nonconformistă şi au conferit fotografiei o notă proaspătă.”

Locul al treilea

Marcel Kaca şi Peter Besser

Şcoală: Mediadesign Hochschule Düsseldorf, Germania

Comentariul juriului:

„O fotografie foarte creativă, cu o compoziţie remarcabilă, care permite mai multe interpretări interesante.”

ARTE VIZUALE

Rezumat: studenţilor li s-a cerut să proiecteze un nou element decorativ pentru Chevrolet Cruze WTCC, autovehiculul care participă în Campionatul Mondial de Turisme (WTCC). Proiectul câştigător va fi implementat într-unul dintre cele trei autovehicule de curse Chevrolet care va concura în cursa WTCC din Porto, Portugalia, care va avea loc pe 5 iulie.

Primul loc

Britt Raes

Şcoală: Koninklijke Academie voor Schone Kunsten (KASK), Ghent, Belgia

Comentariul juriului:

„Proiectul grafic conferă o senzaţie de viteză; o combinaţie excelentă de creativitate şi eleganţă. Un design şi o interpretare a logo-ului foarte interesante.”

Locul al doilea

Reka Fignar, Veronika Nagy şi Barbara Nyiri

Şcoală: Universitatea de Vest a Ungariei, Sopron, Ungaria

Comentariul juriului:

„Un concept extraordinar şi jucăuş. Acest proiect indică o abordare unică, care este atât inovatoare, cât şi distractivă.”

Locul al treilea

Marta Dudina

Şcoală: Şcoala de Artă J. Rozentala Rīga, Riga, Letonia

Comentariul juriului:

„Un concept distractiv şi original, care utilizează în mod original autoportrete şi culori pentru un autovehicul de curse.”

VIDEO

Rezumat: studenţilor li s-a cerut să creeze un clip video viral inspirat de spiritul mărcii Chevrolet şi care exprimă următoarele mesaje: Chevrolet, „alegerea inteligentă”; un preţ bun pentru un design bun, obţineţi tot ce este necesar la un preţ mai redus. Obiectivul a fost să se arate într-un mod neaşteptat sau amuzant modul în care clienţii Chevrolet pot să fie mai inteligenţi decât alţii.

Primul loc

Sylviane Bec, Aurélien Bouillon, Hugo Bravo, Stéphanie Mercier şi Matthieu Gaillard

Şcoală: Ecole Emile Cohl, Lyon, Franţa

Comentariul juriului:

„O lucrare de calitate şi o bună interpretare a cerinţelor: proiectul a combinat umorul de calitate şi profesionalismul.”

Locul al doilea

Yuko Ichikawa

Şcoală: Universität für angewandte Kunst (Institut für Video), Viena, Austria

Comentariul juriului:

„Un clip video viral adevărat şi puternic, cu creativitate şi umor remarcabile.”

Locul al treilea

Karina Stepanisina

Şcoală: Şcoala de artă din Liepaja, Liepaja, Letonia

Comentariul juriului:

„Studenţii au creat un clip video plin de viaţă, prospeţime şi culoare, care se potriveşte cu imaginea mărcii.”

MUZICĂ

Rezumat: studenţilor li s-a cerut să compună o piesă muzicală originală, veselă şi plină de viaţă, care ar putea fi utilizată pentru clipuri publicitare Chevrolet din diverse media (TV, radio şi Internet).

Primul loc

Leander Bauer

Şcoală: Popakademie, Mannheim, Germania

Comentariul juriului:

„Această piesă muzicală nonconformistă este plină de atitudine şi include o serie de elemente compoziţionale foarte curajoase. Este atât creativă, cât şi puternică.”

Locul al doilea

Karina Milone-Raspino

Şcoală: Universität für angewandte Kunst (Institut für Musik), Viena, Austria

Comentariul juriului:

„O piesă muzicală relaxată şi veselă care ar putea atrage un public larg; această compoziţie este perfect adecvată filozofiei mărcii Chevrolet.”

Pe lângă premiile în bani primite de cei trei câştigători ai fiecărei secţiuni, câştigătorii primelor locuri au primit şi excursii exclusiviste în diverse locuri din Europa, pentru a privi experţi în domeniile respective în timpul lucrului.

NOTE CĂTRE EDITORI:

Veţi găsi mai jos prezentări pe scurt ale membrilor juriului ediţiei europene din 2009. Aceştia vor fi cu toţi disponibili pentru interviuri.

MEMBRII JURIULUI EDIŢIEI EUROPENE DIN 2009

MODĂ

FABIO FALLETIVicepreşedinte executiv, Divizia de licenţe şi distribuţie

MANTERO SETA Spa

Milano, Italia

Tel: +39 02 54 68 157

Telefon mobil: +39 335 64 59 059

E-mail: f_falleti71@yahoo.it

Site web: www.mantero.com

Fabio Falleti – Fabio este vicepreşedinte executiv al Diviziei de licenţe şi distribuţie din cadrul Mantero Seta Spa, un lider mondial în domeniul producţiei de accesorii din mătase şi materiale textile pentru toate companiile importante de modă din Europa şi America. Acesta administrează Departamentul de licenţe – manager de marcă, manager de produs, vânzări internaţionale, servicii clienţi şi lanţ de producţie, de exemplu, dezvoltarea licenţelor principale pentru mărci de lux (Pucci, Christian Lacroix, Kenzo, Celine, Viktor&Rolf).

Fabio deţine cunoştinţe impresionante despre industria modei şi a materialelor textile şi are o carieră profesională bogată la companii renumite din industria modei. Experienţele anterioare includ posturile de manager de marcă pentru îmbrăcăminte pentru bărbaţi la Valentino şi Licensing Manager la Cerruti Group Service Spa.

VIDEO

KELLY SWEENEY – Şef Departament de producţii originale

BEBO

Londra, Marea Britanie

Tel: +44 207 291 4903

Telefon mobil: +44 7973 635 990

E-mail: kelly@beboinc.com

Site web: www.bebo.com

Kelly Sweeney – În calitatea de şef al Departamentului de producţii originale, misiunea lui Kelly este identificarea şi achiziţionarea de noi emisiuni pentru cea mai mare reţea media socială din lume, Bebo, precum şi dezvoltarea acestui mediu emergent, prin intermediul unor emisiuni precum „KateModern”, „Sofia’s Diary” şi „The Secret World of Sam King”. Kelly are rolul de a asigura caracterul atractiv şi captivant al producţiilor originale ale Bebo, prin construirea şi menţinerea unor relaţii de colaborare cu partenerii de producţie şi cu publicitarii Bebo, precum şi oferirea unei experienţe excepţionale utilizatorilor.

Kelly s-a alăturat echipei de la Bebo după ce a lucrat timp de 1 an la KateModern, o emisiune care a atins un număr de peste 67 de milioane de vizualizări într-o perioadă de 12 luni şi a cules aprecierile industriei, beneficiind de două nominalizări la premiile BAFTA şi un premiu pentru inovaţie oferit de Asociaţia Britanică de Presă. Înainte de a lucra pentru emisiunea KateModern, Kelly a participat la realizarea a mai mult de 20 de producţii TV pentru, printre altele,  BBC, Sky şi ITV, proiecte diverse, de la reality show-uri transmise în direct zilnic şi până la documentare, comedii, programe de divertisment şi talk-show-uri.

FOTOGRAFIE

JASMINE BERTUSI – Fotograf şi artist independent

Roma, Italia şi New York, SUA

Telefon mobil: +39 33 92 17 4133

E-mail: jasminebertusi@gmail.com

Site web: www.jasminebertusi.com

Jasmine Bertusi – Jasmine este un fotograf şi artist independent ale cărei lucrări cuprind fotografie de modă, portrete, fotografie arhitecturală, clipuri video şi instalaţii.

În 2004, a fost una dintre finaliştii competiţiei „Premio Arte” şi a prezentat prima expoziţie personală la Palazzo Ricci din Roma. În anul următor, frescele foto de mari dimensiuni create de Jasmine au fost expuse în principalele pieţe din centrul Romei. În 2006, Pescheria di Pesaro a găzduit o expoziţie individuală cu lucrările sale. Începând din 2007, după mai multe expoziţii în Bologna şi Veneţia, ea a început o nouă colaborare cu Wayne Maser, în domeniul modei şi al pictării de portrete.

Jasmine a creat coperte de CD-uri pentru grupuri şi muzicieni celebri, precum Sony Music, Pino Daniele etc. Ea realizează portretele pentru coperta publicaţiei „A”, cea mai bine vândută revistă de lifestyle din Italia. Jasmine a fotografiat multe celebrităţi, afacerişti şi politicieni foarte cunoscuţi, precum Pamela Anderson sau Gérard Depardieu.

Jasmine s-a alăturat recent programului de instruire în domeniul fotografiei profesioniste al Universităţii La Sapienza din Roma, în calitate de „student coach”.

MUZICĂ

JASON PICCIONI – Compozitor, producător şi cataloage de coloane sonore

Londra, Marea Britanie şi Roma, Italia

Telefon mobil: +44 776 764 2227 or +39 347 356 2006

E-mail: jasonpiccioni@gmail.com

Site web: www.discogs.com

Jason Picconi – Jason este un compozitor, producător şi aranjor muzical care activează în domeniu din 1997. El are o experienţă muzicală îndelungată şi a lucrat pentru diferite reprezentaţii şi organizaţii din domeniul muzicii pe plan mondial. A compus melodii pentru mai mulţi artişti din Marea Britanie şi din SUA, are contract cu Universal Music Publishing şi a organizat concerte simfonice. Pentru a enumera doar câteva dintre realizările sale, Jason a lucrat cu bine-cunoscuta artistă Kylie Minogue pentru albumul „Body Language” (I Feel For You), a compus coloana sonoră pentru filmul „Hidden Island”, filmat în New York de Mary-Rosy Calleri şi a aranjat mega mix-ul break dance James Bond pentru un festival muzical transmis în 13 ţări din Asia.

ARTE VIZUALE

JENS LUEG – director executiv, director creativ, Live Visual Artist/Media Artist

GIRAFFENTOAST

Hamburg, Germania

Tel: +49 151 230 23 021

E-mail: j.lueg@giraffentoast.com

Site web: www.giraffentoast.com

Jens Lueg – Născut în Bonn, Germania, în 1972, Jens a studiat arta media în Groningen, Olanda, unde i-a cunoscut pe cei doi viitori asociaţi. După absolvire, în 2000, a înfiinţat compania giraffentoast în Hamburg. Concepută iniţial ca un studio de design, giraffentoast a ajuns o companie cu 3 directori executivi şi 5 angajaţi, cu birouri în Hamburg şi Berlin. Jens Lueg se concentrează asupra concepţiei, regiei artistice, animaţiei, elementelor audiovizuale în direct şi proiectelor artistice.

Giraffentoast a primit mai multe premii de la înfiinţare şi a lucrat pentru companii foarte cunoscute, precum Absolut, Adidas, Amazon, Coca Cola, Ikea Germania, Sony Playstation şi Mc Donald’s.

PRESĂ LIFESTYLE

SANJA MUZAFERIJA – Editor Lifestyle

BUSINESS CLASS

Zagreb, Croaţia

Tel: +385 1 4551431

Telefon mobil: +38 5 91 468 4682

E-mail: sanja.muzaferija@zg.t-com.hr

Site web: www.business.hr

Sanja Muzaferija – Sanja este un respectat editor şi jurnalist de lifestyle, în prezent redactor şef şi manager de proiect al publicaţiei „Business Class” (supliment lunar tip glossy al celui mai important cotidian de afaceri din Croaţia, „business.hr”). Înainte de aceasta, a ocupat poziţii de conducere la publicaţii binecunoscute, fiind, de exemplu, redactor şef şi manager de proiect la Gala Style, cea mai importantă revistă lunară de modă din Croaţia şi redactor şef adjunct al ediţiei croate a revistei Cosmopolitan.

Pe parcursul carierei sale, a intervievat personalităţi celebre din lumea modei şi a cinematografiei, inclusiv Marc Jacobs, Jean Paul Gaultier, Naomi Campbell, Daniel Day Lewis, Arnold Schwarzenegger şi Steven Soderbergh. Sanja a studiat cinematografia la Universitatea din Boston şi la Arhiva de Film Harvard, unde a susţinut mai târziu şi un curs despre Hitchcock, la Departamentul de studii vizuale şi de mediu (VES).

În prezent, Sanja lucrează la un ghid turistic de autor despre regiunea Istria, intitulat „Istria prin ochii unei femei”, care va fi publicat în mai 2010. Anul trecut, ea a publicat cartea „From Kitch to Camp: Strategies of Subversion” iar, în 2004, prima carte de lifestyle tip „coffee-table book”, intitulată „APARTAMENTE VESELE”, devenită bestseller în Croaţia.

CHEVROLET

CESARE PRATI – Director executiv, departamentul Vânzări

CHEVROLET EUROPE

Zurich, Elveţia

Tel: +41 828 2910

Telefon mobil: +41 79 799 1980

E-mail: cesare.prati@gm.com

Site web: www.chevroleteurope.com

Cesare Prati – Cesare a devenit director executiv al departamentului Vânzări în aprilie 2009. În această calitate, el supraveghează activităţile comerciale ale Chevrolet în Europa. Cesare lucrează de mult timp pentru organizaţia General Motors, ocupând diverse funcţii în departamentele de Vânzări şi Marketing ale Opel Italia înainte de a deveni director executiv al Opel Italia şi, după aceea, director executiv al General Motors Italia. Recent, Cesare a ocupat şi funcţia de director pentru operaţiuni de marketing la Opel/Vauxhall, în Rüsselsheim, Germania.

CHEVROLET

MARC KEMPE – Director Comunicare

CHEVROLET EUROPE

Zurich, Elveţia

Tel: +41 44 828 2980

Telefon mobil: +41 79 201 5752

E-mail: marc.kempe@gm.com

Site web: www.chevroleteurope.com

Marc Kempe – Marc a devenit director de comunicare al Chevrolet Europe în martie 2009. El este responsabil pentru toate activităţile şi strategiile de comunicare ale Chevrolet în Europa. Înainte de a ocupa acest post, a deţinut diverse funcţii în departamentul de comunicare al organizaţiei General Motors, în Germania şi Elveţia şi, cel mai recent, a lucrat ca director de comunicare pentru GM Central and Eastern Europe, cu sediul în Ungaria. Marc este un actor amator şi un alergător de cursă lungă pasionat.


Locul 1 – cat. Video

Locul 2 – cat. Video

locu 3 – cat. Video

Lasa un raspuns

*