Categoria | Hibrid

Tags |

Sistemul Hibrid Toyota

Publicat in 20 noiembrie 2009 de TOYOTA

ceea ce inseamna...
Nici o tehnologie de fabricare a motorului nu poate asigura o solutie optima in privinta problemei emisiilor poluante. Toate solutiile prezinta dezavantajele lor.

Motoarele pe benzina au emisii mai mici de oxizi de azot decat motoarele diesel si produc cantitati nesemnificative de particule poluante. Motoarele diesel, pe de alta parte, sunt mai eficiente in privinta consumului si au emisii de dioxid de carbon mult mai mici decat motoarele pe benzina. Printre vehiculele care folosesc surse de energie neconventionala, masinile electrice, de exemplu, sunt ecologice, dar nu pot asigura performante satisfacatoare de pilotare si o autonomie de drum acceptabila, trebuind reincarcate.

Dar daca ar fi posibila combinarea diferitelor surse de energie si integrarea lor, pentru a functiona impreuna, profitand astfel de potentialul lor si anulandu-le neajunsurile ?

Pasul inainte a fost realizat prin aparitia Sistemului Hibrid Toyota, una din tehnologiile actuale esentiale de fabricare ale companiei. Rezultatul revolutionar asigurat de tehnologia hibrida este constituit de gestionarea inteligenta a fluxului de energie provenit din doua surse diferite, astfel incat toate aspectele pilotarii – accelerare, drum intins, franare, oprire si demarare – sunt realizate in conditii ecologice, optim din punct de vedere mecanic.

Aceasta solutie inovatoare consta intr-un motor pe benzina optimizat in privinta emisiilor poluante, combinat cu un motor electric cu emisii zero, propulsat de un acumulator cu celule energetice. Ambele surse de energie lucreaza impreuna, supravegheate de o unitate de control foarte sofisticata, pentru a asigura o eficienta maxima a pilotarii.

Sistemul hibrid Toyota echipeaza noul model Toyota Prius, prima masina de serie din lume care foloseste o tehnologie ecologica atat de avansata. Reuseste sa imbine placerea de a conduce cu performante ecologice de nivel inalt. Modelul Prius are emisii de oxizi de azot de 0.01 g/km si emisii de hidrocarburi de 0.02 g/km.

Beneficiile sistemului hibrid oferite de Toyota Prius

Excelente performante de drum:
accelerare similara cu a motorului diesel din clasa D (1).

Consum scazut de combustibil:
4.3 litri/100 km – echivalent cu o masina cu motor diesel din clasa B (1).
Emisii poluante scazute:
Emisii de CO2 de 104 g/km in ciclu combinat (2), comparativ cu 120 g/km la modelul anterior.

(1) Masinile din clasa B sunt compacte, cum este, de exemplu, Toyota Yaris. Masinile din clasa D sunt mai mari si mai puternice, cum este, de exemplu, Toyota Avensis.
(2) Urban si extraurban.

Lasa un raspuns

*