BMW Group la Summitul ONU pentru protecţia mediului de la Copenhaga (COP 15)

Publicat in 08 decembrie 2009 de BMW

exterior_mini_e_small_800x535

MINI E

La reuniunea pentru mediu de la Copenhaga (COP 15, 7-18 decembrie), BMW Group va lua parte la o multitudine de activităţi care dovedesc angajamentul său, ca lider al industriei auto în problemele de sustenabilitate şi protecţia mediului. BMW Group va pune la dispoziţie automobilele pentru flota oficială ONU şi, în premieră la un eveniment de acest gen, va lua parte la două evenimente oficiale, la care va prezenta concepte fundamentale pentru protecţia mediului. Mai mult, BMW Group va îndeplini şi rolul de coorganizator al unui simpozion ce va avea loc la Muzeul de Artă Modernă din Louisiana. De asemenea, BMW Group susţine şi campania “Hopenhagen”, iniţiată de ONU pentru stoparea schimbărilor de mediu. Transport ecologic la summit: MINI E şi BMW Hydrogen 7 formează flota oficială ONU.

Ca furnizor oficial de automobile pentru reuniunea de mediu COP 15, BMW Group va pune la dispoziţie 14 modele BMW Hydrogen 7  fără emisii şi propulsie cu hidrogen, zece unităţi BMW 520d cu motoare diesel deosebit de eficiente şi zece modele de securitate. Alte trei modele MINI E, complet electrice, vor lua parte la programul oficial de prezentare. Aceasta demonstrează spectrul larg de soluţii pentru mobilitate sustenabilă pe care îl deţine BMW Group, de la motoare diesel emisii foarte reduse, la automobile electrice sau propulsate cu hidrogen fără emisii. Anul trecut, BMW Group a furnizat o flotă de modele BMW Hydrogen 7 pentru un summit anterior dedicat protecţiei mediului, conferinţa COP ce a avut loc la Poznan (Polonia).

Contribuţie substanţială – tratativele beneficiază de experienţa specialiştilor BMW Group în domeniul regenerabilităţii.
BMW Group va avea propria sa contribuţie la dezbaterea pentu protecţia mediului, ca participant la discuţiile intense. Prin prezenţa la summit specialiştilor BMW Group în domeniul dezvoltării durabile, reprezentanţii companiei vor lua parte la două evenimente ale reuniunii de la Copenhaga, a cărei gazdă este centru expoziţional “Bella Center”.
În data de 10 decembrie (între orele 11.00 şi 12.30), Institutul din Potsdam pentru Cercetarea Schimbărilor de Mediu (PIK) va găzdui evenimentul “Driving home solutions: transport emissions trading and regional adaptation information”.

Un accent al acestei întâlniri va fi studiul CITIES comandat de BMW, care explorează modalităţile de integrare a amprentelor de carbon ale diferitelor tipuri de combustibil. Pe fondul unei creşteri în importanţă a biocombustibililor, a electricităţii şi a hidrogenului generat electric, se pune acum un accent tot mai mare pe amprenta completă de carbon (carbon footprint) a acestor combustibili. Studiul CITIES evidenţiază soluţiile pentru evaluarea impactului emisiilor CO2 dintr-o perspectivă generală, luându-se în considerare întregul lanţ energetic. De asemenea se priveşte şi către implicaţiile asociate pe care le are exploatarea emisiilor de carbon în sectorul transporturilor. Unul dintre cei care vor susţine o prezentare va fi Prof. Dr. Ottmar Edenhofer, economist-şef al PIK şi preşedinte al Grupului de Lucru III la IPCC. Acest organism internaţional a fost distins cu Premiul Nobel pentru Pace în 2007. Din partea BMW Group va conferenţia Dr Thomas Becker, director pentru afaceri guvernamentale.

În cel de-al doilea eveniment colateral, BMW Group îşi va prezenta experienţa bogată în domeniul mobilităţii electrice. Acest eveniment va avea loc tot la Bella Center, în data de 9 decembrie (între orele 15.30 şi 17.30, în Pavilionul UE). Gazda întrunirii va Ministerul pentru Mediu, Conservare şi Siguranţa Reactoarelor din Germania, iar titlul evenimentului este “Innovative transport solutions – essential in mitigation strategies and part of technology cooperation” (Soluţii inovatoare de transport – esenţiale în strategii de reducere şi parte a cooperării tehnologice). La reuniune vor lua parte reprezentaţi ai Ministrului Mediului din Germania, ai Organizaţiei Mondiale pentru Natură şi ai Agenţiei pentru Dezvoltarea Cooperării din Germania (Gesellschaft für technische Zusammenarbeit – GTZ). Printre altele, BMW Group va prezenta rezultatele din proiectul de mobilitate electrică Berlin MINI E. Din vară, utilizatori-pilot din Berlin au testat 50 de automobile de acest gen pe străzile din capitala Germaniei. În lumea întreagă, un număr de 600 modele MINI E au luat parte în teste asemănătoare, ceea ce a permis companiei să dezvolte un avantaj informaţional semnificativ în domeniul mobilităţii electrice. Testul de grup este un proiect comun cu Vattenfall Europe AG şi a fost cofinanţat de Ministerul Mediului din Germania.

P0039009

BMW Art Car

Artă întâlneşte dezvoltarea durabilă – simpozion la Muzeul de Artă Modernă din Louisiana.
Sincronizat pentru a coincide cu Conferinţa COP 15 pentru Schimbări de Mediu de la Copenhaga, Muzeul de Artă Modernă din Louisiana şi BMW Group vor găzdui simpozionul public “Încotro ne îndreptăm?” la care experţi, teoreticieni şi artişti de renume mondial – din domeniul arhitecturii, al designului, al artei contemporane şi al tehnologiei – vor lua parte la seminarii şi discuţii. Printre participanţi se vor număra artistul Olafur Eliasson şi Ulrich Kranz, directorul programului “project i” de moblitate electrică al BMW Group. În 2008, Eliasson a creat cel de-al 16-lea BMW Art Car – “Your mobile expectations: BMW H2R project”.  Acest proiect a fost dezvoltat pe baza unui prototip propulsat de hidrogen şi tratează probleme precum mobilitatea şi energiile regenerabile. Simpozionul este o cooperare directă între Muzeul de Artă Modernă din Louisiana şi BMW Group. Mai multe informaţii sunt disponibile la www.louisiana.dk.

“Hopenhagen” oferă speranţă pentru mapamond.
Modelele MINI E cu propulsie electrică ce vor funcţiona la Copenhaga vor fi uşor de identificat: un imens logo sub forma cuvântului “Hopenhagen” inscripţionat pe maşini marchează sprijinul BMW Group pentru proiect. Aceast demers – Hopenhagen -, iniţiat de organizaţia nonprofit International Advertising Association (IAA / Asociaţia Internaţională a Advertiserilor) în susţinerea ONU, face apel pentru strângerea de semnături pentru o petiţie internaţională de mediu şi cere un efect fundamental de pe urma Conferinţei ONU pentru Mediu. Centrul campaniei este site-ul http://www.hopenhagen.org, unde aproximativ 400.000 de oameni au lăsat deja mesaje în care îşi exprimă speranţele pentru un rezultat de succes la Copenhaga.

Activităţile vaste ale BMW Group la summitul pentru mediu demonstrează acceptarea de către companie a responsabilităţii, în parteneriat cu toţi acţionarii săi, de a dezvlta modalităţi de abordare a schimbărilor climatice globale. Copenhaga marchează un moment important

Lasa un raspuns

*