Categoria | Stil Condus

Tags |

Eficienţa utilizării combustibilului

Publicat in 25 decembrie 2009 de DAF

Mai mult de la combustibil cu DAF

screen-capture-17

Vehiculele DAF au devenit renumite în timp pentru eficienţa utilizării combustibilului. De repetate ori, vehiculele DAF s-au clasat pe primele locuri în testele de rulare pentru economia de combustibil executate de importante reviste de camioane.
Întregul face diferenţa. O transmisie eficientă nu garantează în sine cel mai bun consum de combustibil în utilizarea zilnică.
O combinaţie de factori diferiţi, precum configuraţia generală a vehiculului carosat, starea de întreţinere şi stilul de conducere, este decisivă pentru consumul redus de combustibil al ansamblului vehiculului.

Transmisia corectă
O transmisie eficientă va asigura puterea motorului pe şosea, cu pierderi minime.
Motoarele DAF dispun de un cuplu ridicat la turaţii reduse ale motorului. Pentru a profita la maxim de avantajele caracteristicilor motorului, DAF a dezvoltat rapoarte rapide pentru puntea spate şi a emis recomandări pentru transmisiile cu punţi spate
cu reducţie simplă care vor oferi soluţia optimă pentru majoritatea aplicaţiilor.

Opţiunile potrivite
Pe lângă îmbunătăţirile aduse aerodinamicii, sunt disponibile diverse alte opţiuni care vă vor ajuta să reduceţi consumul de combustibil. Vă prezentăm câteva exemple:

Modificările continue de viteză cresc consumul.
Tempomatul adaptiv este un instrument eficient de a menţine pasul cu traficul, la un consum minim.
Motoarele la ralanti utilizează circa 1,5 litri de motorină pe oră. Oprirea motorului la ralanti este o alegere bună pentru prevenirea consumului inutil de combustibil în cazul staţionării vehiculului.
În general, o masă proprie redusă înseamnă o sarcină utilă mai mare sau mai puţin combustibil.
Dacă sunt montate jante din aluminiu, avantajele includ un aspect îmbunătăţit al vehiculului şi cheltuieli de întreţinere mai reduse.

screen-capture-18Aerodinamică
În funcţie de tipul şi dimensiunile semiremorcii, un spoiler de pavilion şi manşoane laterale pe o unitate tractor pot economisi până la 10% din combustibil.
Adăungând şi fuste laterale, se mai poate câştiga cel puţin încă un procent.
Chiar şi dacă se montează doar manşoane laterale, consumul de combustibil se poate îmbunătăţi cu circa 1,5%.

Reglarea spoilerului de pavilion
Îmbunătăţirile aerodinamice vor avea rezultate optime doar în cazul unui reglaj corespunzător.
O setare incorectă a spoilerului de pavilion poate reduce avantajele cu până la 1%.
Un spaţiu prea mare între partea din spate a cabinei şi suprastructură sau semiremorcă vor avea de asemenea ca rezultat un consum mai mare de combustibil.

Accesoriile montate pe cabină
În anumite aplicaţii, practic nu se poate evita instalarea de accesorii pe pavilionul cabinei, precum girofaruri. Efectul unor astfel de accesorii asupra rezistenţei la înaintare poate fi considerabil.
Patru proiectoare şi două claxoane pneumatice amplasate în calea fluxului principal de aer de pe pavilionul cabinei pot creşte consumul de combustibil cu până la 10%.

Întreţinerea vehiculului
Este bine ştiut faptul că o presiune scăzută în pneuri creşte consumul de combustibil. De fapt, dacă presiunea în pneuri este cu 20% sub valoarea nominală, rezistenţa la rulare va fi cu circa 10% mai mare, iar consumul de combustibil va creşte cu 5%.
Dar există şi alţi factori legaţi de întreţinere care pot influenţa negativ consumul de combustibil al vehiculului. Dealerul oficial DAF ştie ce este necesar pentru a vă menţine vehiculul în bună stare pentru cel mai redus consum de combustibil.

screen-capture-19Stilul de conducere
Stilul de conducere este un factor foarte important pentru economia de combustibil a unui vehicul. Un şofer care reuşeşte să menţină o viteză constantă a vehiculului şi evită turaţiile excesiv de ridicate ale motorului şi accelerările şi frânările bruşte va avea
nevoie de 3-7% mai puţin combustibil.

DAF EcoDrive
DAF oferă în numeroase ţări cursul de instruire EcoDrive (Condus economic), destinat şoferilor profesionişti. Şoferii învaţă principiile de bază ale condusului economic, urmate de o instruire practică cu un instructor DAF cu experienţă.

Lasa un raspuns

*