Categoria | Amprenta CO2

Tags | , , , , ,

Produsele DAF si mediul inconjurator

Publicat in 25 decembrie 2009 de DAF

95% din impactul negativ al unui camion asupra mediului înconjurător are loc în timpul duratei de viaţă active.
Cauzele acestui impact negativ sunt oxizii de azot (NOx), particulele de negru de fum, hidrocarburile, dioxidul şi monoxidul de carbon (CO2 şi CO) conţinute în gazele de eşapament.
screen-capture-16 În consecinţă, etapa de proiectare a motorului reprezintă o parte extrem de importantă a procesului de dezvoltare a camioanelor.

Reducerea poluării fonice
Un alt aspect deosebit de important, în care s-au făcut progrese mari, este nivelul de poluare fonică produs de camioane. În 1970, un camion de 250 CP producea la fel de mult zgomot ca 12 camioane din ziua de azi.

Întreţinerea
DAF acţionează şi în direcţia reducerii impactului ecologic al operaţiilor de reparaţii şi întreţinere. Pentru numeroase tipuri de vehicule, revizia de 10.000 km a fost eliminată. Intervalele de service pentru motoare şi punţi motoare ajung la 150.000 km, respectiv 540.000 km. Necesităţile de întreţinere reduse nu sunt benefice doar clientului (costuri de întreţinere scăzute), ci şi mediului înconjurător, deoarece astfel se produce mai puţin ulei rezidual în decursul duratei de viaţă a unui camion.

Repere în dezvoltarea de noi produse

motoare

În cei 50 de ani de activitate, DAF şi-a creat o reputaţie internaţională de producător al unor motoare cu eficienţă ridicată şi impact minim asupra mediului înconjurător. Dintre principalele realizări în acest domeniu, menţionăm:
1958 – DAF este printre primii producători care utilizează turbocompresoarele pentru creşterea puterii motorului şi reducerea consumului
1973 – DAF este primul producător care introduce turbocompresorul cu intercooler pentru creşterea puterii, scăderea emisiilor şi reducerea consumului motoarelor sale
1985 – o nouă reducere a noxelor din eşapament şi a consumului de combustibil, cu noul sistem ATi (Advanced Turbo-intercooling) – a doua generaţie de motoare diesel cu turbocompresor şi intercooler
1989 – DAF este primul producător care introduce vehiculele cu pragul maxim de zgomot de 80 dB(A)
1990 – DAF introduce motoarele ‘9 NOx’, care emit cu 50% mai puţini oxizi de azot decât limita legală
1992 – DAF este primul producător care introduce motoarele Euro 1
1993 – DAF introduce motoare care respectă standardul de emisie Euro 2 cu 3 ani înainte de implementarea acestuia
1995 – DAF introduce conceptul EcoDesign, pentru a controla impactul noilor produse asupra mediului înconjurător, de-a lungul întregului ciclu de viaţă
1999 – DAF introduce motoare care respectă standardul Euro 3, cu mult înainte de introducerea acestuia, în 2001
2001 – DAF introduce camionul ‘4 Eco-points’, cu valori şi mai scăzute ale emisiilor poluante, destinat pieţei austriece.
2001 – DAF dezvoltă prototipul unui cap tractor super-silenţios, pentru distribuţie urbană, cu un nivel de zgomot de maxim de 65 dB(A)
2005 – DAF introduce motorul PACCAR MX, cu noua tehnologie SCR, în versiunile Euro 4 (standard obligatoriu din 2006) şi Euro 5 (standard obligatoriu din 2009)
2006 – o gamă de produse complet nouă, cu motoare Euro 4 şi Euro 5
2007 – DAF introduce motoarele EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles), care au valori ale emisiilor poluante cu 50% mai mici decât motoarele Euro 5
2007 – prototipurile primelor camioane LF hibride sunt oferite clienţilor pentru testare în exploatare

Cea mai bună soluţie pentru reducerea emisiilor

smart

Se pot utiliza diverse soluţii pentru ca motoarele să respecte legislaţia în vigoare referitoare la emisii. Totuşi, în cadrul aceluiaşi standard de emisie, o soluţie poate fi mai puţin dăunătoare mediului decât alta. Motoarele eficiente, cu o combustie optimă – deci, cu un consum de carburant redus – prezintă avantaje clare în faţa altor concepte.

Injecţia de combustibil SMART
Tehnologia SMART permite obţinerea unei presiuni de injecţie ridicate (până la 2000 bari), precum şi a unei sincronizări perfecte a injecţiei multipunct. Procesul de combustie optimizat (presiune, temperatură şi sincronizare) permite creşterea eficienţei arderii combustibilului şi, automat, reducerea emisiilor de particule, eliminând necesitatea filtrului catalitic.

Reducţia catalitică selectivă (SCR)
Reducţia catalitică selectivă (SCR) a oxizilor de azot (NOx) din gazele de eşapament are loc în toba de eşapament, prevăzută cu convertor catalitic. Procesul de reducţie nu are niciun efect asupra motorului în sine, care poate fi optimizat pentru cel mai eficient consum de combustibil. Astfel, se pot obţine performanţe ridicate ale motorului, un consum redus şi emisii de particule reduse.

Lasa un raspuns

*