Tehnologia hibrid DAF

Publicat in 25 decembrie 2009 de DAF

screen-capture-5

PACCAR şi-a propus scopul ambiţios de a obţine o reducere de 30% a consumului vehiculelor de categorie medie, până în 2013. Pentru atingerea acestui obiectiv, se va utiliza cu precădere tehnologia hibrid.

Tehnologia hibrid DAF
Am dezvoltat un prototip hibrid pe baza camionului LF45 de 7,5 tone, în cooperare cu companiile PACCAR Leyland Trucks Ltd. şi Eaton şi cu centrul de cercetări tehnice TNO din Olanda. Vehiculul utilizează un sistem hibrid paralel diesel/electric, în care camionul poate fi propulsat de motorul diesel, de cel electric sau de ambele. La sfârşitul anului 2007, prototipurile au fost încredinţate anumitor clienţi, pentru teste în exploatare.

Motor electric/generator
Ansamblul motor electric/generator, instalat între ambreiaj şi cutia de viteze poate funcţiona ca motor sau generator. Energia eliberată în timpul frânării este stocată în baterii litiu-ion, pentru reutilizare în timpul accelerării. În funcţie de rata de umplere a acestor baterii, un calculator central stabileşte când şi în ce măsură vor fi utilizate motoarele diesel şi electric.

screen-capture-4

Bateriile litiu-ion
Acumulatorii sistemului hibrid cântăresc cca. 100 kg şi conţin 100 de pile litiu-ion de 3,4 V. Când acumulatorii sunt complet încărcaţi, camionul hibrid LF poate parcurge cca. 2 km numai cu tracţiune electrică. Această distanţă este suficientă pentru traversarea “zonelor verzi” din centrul oraşelor

Celulele de combustibil
Într-o celulă de combustibil, hidrogenul reacţionează cu oxigenul pentru a produce electricitate. Hidrogenul poate fi transportat în butelii presurizate sau obţinut din combustibili bogaţi în hidrogen, cum ar fi metanolul sau gazele naturale. Aceşti combustibili sunt transformaţi în hidrogen gazos cu ajutorul unui reformator catalitic. Oxigenul este extras din aer. Dacă ar fi utilizat doar hidrogen pur, nu s-ar mai emite poluanţi deloc, deoarece reacţia produce doar apă, căldură şi electricitate. Electricitatea este utilizată de un motor electric care antrenează vehiculul.
Celulele de combustibil sunt încă într-o fază incipientă de dezvoltare. În decursul procesului de maturizare, celulele de combustibil vor fi utilizate mai întâi pe autoturisme, apoi pe autobuze şi, în ultima fază, pe vehiculele comerciale de transport. În concluzie, camioanele propulsate de celule de combustibil nu vor putea fi realizate în următorii ani.

Lasa un raspuns

*