Categoria | Reducere CO2

Tags |

Vehicule mai lungi şi mai grele (LHV)

Publicat in 25 decembrie 2009 de DAF

screen-capture-1

LHV-urile, denumite şi vehicule combinate ECO, sunt combinaţii de vehicule care depăşesc lungimea totală admisă în prezent în Uniunea Europeană, şi anume 16,50 m pentru combinaţiile cap tractor – semiremorcă şi 18,25 m pentru combinaţiile camion – remorcă independentă. Testele cu vehicule LHV au fost efectuate sau sunt în curs de efectuare în Germania şi Olanda, şi sunt planificate şi în alte ţări europene.

LHV-urile din aceste teste au o lungime maximă de 25,25 m şi o greutate maximă combinată de 60 de tone. Principalele combinaţii LHV sunt următoarele:

cap tractor – semi-remorcă – remorcă cu axă centrală
camion – remorcă cu axă centrală – remorcă cu axă centrală
camion – semicuplă independentă – semiremorcă

LHV-urile sunt destinate transporturilor pe distanţe lungi şi se vor deplasa în special pe autostrăzi. Capacitatea unui LHV este cu până la 50% mai mare decât a unei combinaţii normale. Având un consum mai mare cu doar 10-15%, consumul rezultat per tonă transportată este cu cca. 33% mai mic.

De ce LHV?
Principalele avantaje ale combinaţiilor LHV constau în utilizarea mai eficientă a infrastructurii, o eficienţă operaţională mai mare şi un impact mai mic asupra mediului.
Următoarele cifre demonstrează acest aspect:
– consumuri de carburant mai mici cu 33% per tonă de marfă/km
– poluare redusă cu 3-5%
– aglomeraţie în trafic redusă cu 1%
– costuri totale de transport mai mici cu 25% per tonă de marfă/km

Lasa un raspuns

*