Categoria | Hibrid

BMW inainteaza cerere de patent pentru un sistem hibrid compus

Publicat in 11 ianuarie 2010 de BMW

bmwblog.ro

autor: Gabriela Pieleanu

Revista britanica Autocar face supozitii asupra faptului ca BMW lucreaza la un sistem hibrid ce foloseste doua motoare. Conform acestora, a fost deja inaintat un patent ce descrie tehnologia ca “un vehicul hibrid cu motor compus”. Sistemul hibrid cuprinde un prim agregat cu ardere interna si un al doilea agregat cu ardere interna, si ideea din spatele acestei tehnologii este ca masina sa fie pusa in functiune de catre unul din motoare si de motorul electric la viteze joase sau cand nevoia de putere e redusa. Cand e nevoie de mai multa viteza sau putere, intra in joc si al doilea motor.

Patentul nu divulga cifre sau detalii specifice, dar mentioneaza posibilitatea utilizarii unor motoare cu doi cilindri. Ca sa ne incurce si mai mult, patentul mentioneaza ca cele doua motoare ar putea diferi ca marime, de exemplu un agregat cu patru cilindri cuplat cu unul cu doi cilindri.

Motorul electric va asista cele doua motoare pentru a genera un cuplu suplimentar care sa compenseze eventuala pierdere in momentul in care sistemul face trecerea intre cele doua.

Modelul recent lansat BMW ActiveHybrid X6 prezinta un sistem hibrid in doua modalitati, ce-i permite lui X6 sa ruleze fie doar cu motoarele electrice la viteze scazute, cu motorul cu ardere interna sau cu cele doua in combinatie. X6 Hybrid nu utilizeaza unul, ci doua motoare electrice care livreaza 91 si respectic 86 CP, cu varful curbei de cublu de 260 Newton-metri si respectiv 280 Newton-metri. Viteza maxima in modul electric este de 60 km/h, pe o distanta maxima de 2,6 km.

Pe de alta parte, ActiveHybrid 7 utilizeaza un sistem electric diferit de cel al lui X6 Hybrid si e considerat un hibrid usor. Sistemul a fost dezvoltat in colaborare cu Mercedes Benz. Motorul imbunatatit V8 twin-turbo cu injectia directa High Precision ruleaza impreuna si in acelasi timp cu un motor electric sincron in 3 faze, pozitionat inre motor si convertizorul de cuplu. Motorul electric genereaza cca 20 CP si are varful curbei de cuplu la 210 Newton-metri.

Viitorul suna bine pentru BMW si in mod cert Programul Project i e pe calea cea buna, astfel ca ne putem astepta la mai multe modele BMW hibride in urmatorii ani, incepand cu modelul BMW Seria 5 hibrid.

Lasa un raspuns

*