Noul turbocompresor dezvoltat pentru motorul pe benzină – Euro 6 – este dat în producţie

Publicat in 17 februarie 2010 de CONTINENTAL

Dezvoltare şi expertiză sistematică plus vaste cunoştiinţe mecanice
Regimul de colaborare dintre Schaeffler şi Continental este responsabilul pentru includerea turbocompresorului în fabricarea motoarelor precum şi pentru dezvoltarea aplicaţiei, ingineria producţiei, achiziţii, vânzări şi calitate. Schaeffler va sprijini faza finală de dezvoltare şi îşi va asuma întreaga responsabilitate pentru industrializare. Producţia în serie a turbocompresorului nou dezvoltat este planificată în al treilea trimestru al lui 2010. Compania Schaeffler este responsabilă pentru pregătirile necesare pentru producţia industrială a turbocompresorului, care va fi supus unei uzuri ridicate în timpul funcţionării de zi cu zi. Turbocompresorul are un diametru de 38mm, se roteşte până la 240.000 ori pe minut, 4000 de rotaţii pe secundă, iar în fluxul de evacuare poate ajunge până la 1.050 de grade, ceea ce înseamnă calităţi mecanice şi standarde de procesare uimitoare. Grupul Schaeffler este un lider în fabricarea componentelor mecanice care sunt supuse unuei uzuri ridicate şi este calificat în fabricarea unor astfel de componente.

Piaţa în creştere a turbocompresorului: motorul mai mic şi superîncărcat reduce emisiile de CO2
Dr. Peter Gutzmer, şeful Powertrain Engine Systems, spune că “turbocompresorul motorului pe benzină a devenit chiar mai important de când este singura cale să obţinem reducerea mărimii motorului, esenţială pentru reducerea consumului de carburant.” În plus, implicând un design mai compact al motorului, maşinile hibride împreună cu sistemele pe injecţie optimizate şi dezvoltarea ingineriilor din industria de piese auto se bazează pe dezvoltarea motoarelor pe combustie internă mai mici pentru atingerea scopurilor ambiţioase de reducere a consumului de carburant şi implicit a emisiilor de dioxid de carbon. Capacitea mică a motoarelor pe benzină, este suplimentată cu aer comprimat prin turbocompresor, acesta fiind forţat în cadrul camerei de compresie, iar turbocompresorul este condus de fluxul de evacuare de la motor. În acest fel, poate fi obţinută o putere simţitor mai mare de la un motor cu o capacitate cubică considerabil mai mică şi în acelaşi timp, consumul putând fi redus. Au fost consideraţii tehnice care au determinat Continental să demareze mai întâi dezvoltarea acestui turbocompresor mic. Studiile de piaţă realizate în prealabil au condus la concluzia că aproape toţi producătorii de motoare se concentrau pe dezvoltarea unor motoare pe benzină mici şi supraalimentate, aceasta fiind o oportunitate excelentă pentru creşterea acestui segment în următorii câţiva ani.

Montajul complet automatizat oferă calitate şi avantajul unui cost redus

Turbocompresorul a fost dezvoltat într-o perioadă record de doar trei ani la cele două locaţii Continental din Rhineland-Palatinate şi Regensburg din Bavaria. Continental a folosit o metodă de producţie inovativă pentru turbocompresorul său. Toate componentele principale au fost proiectate pentru o linie de producţie complet automată de-a lungul a şase axe, unde turbocompresorul avea sa fie montat în câteva etape, iar o parte manual. Linia de producţie în întregime automată oferă beneficiul unei rate a defectelor mai mică; de asemenea, beneficiul unor costuri de producţie reduse, amândouă fiind importante având in vedere faptul că aceste turbocompresoare urmează sa fie fabricate ca modele de serie pentru un volum mare. Datorită designului modular, turbocompresorul este în mare măsură scalabil şi poate fi cu uşurinţă adaptat pentru instalarea în alte marimi de motor.

Lasa un raspuns

*