Mercedes-Benz Vito electric cu zero emisii

Publicat in 12 februarie 2010 de Mercedes-Benz

Mercedes-Benz a dezvăluit în cadrul întâlnirii EU Competitiveness Council din San Sebastian, care a avut loc între 7 şi 9 februarie, un autovehicul comercial uşor electric creat pe baza modelului Mercedes-Benz Vito. Pe parcursul acestui eveniment, miniştrii europeni ai economiei s-au reunit să dezbată problemele legate de viabilitatea economică a tehnologiilor viitoare. Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management al Daimler AG, a susţinut un discurs pe tema durabilităţii autovehiculelor electrice, în calitatea sa actuală de preşedinte al ACEA (European Automobile Manufacturers Association).

Creat după modelul lui Mercedes-Benz Vito, autovehiculul experimental care a fost prezentat, marchează începutul unei noi ere a mobilităţii locale fără emisii, în sectorul autovehiculelor comerciale uşoare. Modelul Vito este primul autovehicul comercial uşor din lume care încorporează această tehnologie la ieşirea din linia de producţie, subliniind astfel devotamentul pe care Daimler AG îl are pentru mobilitatea sustenabilă. Autovehiculul este rezultatul cercetărilor şi activităţilor de dezvoltare din cadrul Daimler AG care se concentrează pe trei aspecte: optimizarea motoarelor cu combustie internă, intensificarea eficienţei folosind componente hibrid standard şi operarea autovehiculului folosind bateriile şi celulele de combustibil fără a degaja emisii.

În 2010, mai mult de 100 de autovehicule comerciale uşoare Mercedes-Benz Vito vor fi livrate unui număr de 20 de clienţi, majoritatea administratori de flote şi instituţii publice care vor să transporte materiale în zone sensibile în ceea ce priveşte mediul înconjurător, cu emisii zero de CO2 şi cu zgomot redus. Astfel, scenariile presupun, în general, parcurgerea unor distanţe scurte şi opriri dese în zonele urbane. Pentru următoarea etapă a fost plănuită producţia altor 2.000 de autovehicule.

Configuraţia mecanismului a fost exclusiv proiectată să ruleze consumând energia bateriei şi, din acest motiv, renunţă la propulsia destinată motoarelor cu combustie.

Bateria, creată pe baza tehnologiei avansate litiu-ion, alimentează autovehiculul cu energie. Cu un voltaj de 400 V, curent de 16 A şi o capacitate disponibilă de 32 kWh, modelul Vito poate ajunge la 130 de km, dar această valoare poate fi depăşită abordând un stil de şofat adecvat. Motorul electric are o putere maximă de 90 kW. Maximizarea performanţei s-a bazat pe cerinţele clientului: limitarea electronică a vitezei maxime la 80km/h a fost stabilită pentru a satisface nevoile de mobilitate în interiorul şi în afara ariilor urbane.

În ceea ce priveşte siguranţa, toate cerinţele sunt îndeplinite. Toate autovehiculele Vito sunt dotate cu ESP standard şi încorporează ASB şi ASR. Numărul şi tipul airbag-urilor corespunde, de asemenea, specificaţiilor lui Vito. Autovehiculul este supus crash teste-lor obişnuite pentru testarea siguranţei pasive. Nu există pierderi în ceea ce priveşte sarcina utilă şi volumul de încărcare, în comparaţie cu modelele Vito convenţionale, deoarece sarcina utilă este crescută cu 900 kg.

Ansamblul modelelor electrice Vito este direct integrată în producţia standard. Uzina Mercedes-Benz din Vitoria, regiunea Bască din Spania, se pregăteşte deja să dea curs provocărilor de a fabrica o nouă variantă a autovehiculului. Eforturile în domeniul logisticii, training-ul personalului şi tehnologia producţiei primesc susţinere financiară din partea guvernului local.

Şi în Germania, Ministerul Federal al Mediului, Protecţiei Naturii şi Siguranţei Nucleare (BMU) oferă subvenţii pentru a susţine demersurile Mercedes-Benz Vans în zonele de cercetare şi dezvoltare, testare şi implementare.

Lasa un raspuns

*