Categoria | Hibrid, Video

Tags |

Amprenta CR-Z

Publicat in 19 aprilie 2010 de HONDA

Reciclarea vehiculului CR-Z
CR-Z este reciclabil în proporţie de 92% iar Honda lucrează în permanenţă la implementarea modalităţilor de a îmbunătăţi cifra, cat mai aproape de reciclarea completă. Acumulatorul este inclus în această cifră, ceea ce înseamnă că CR-Z este reciclabil în aceeaşi măsură ca şi un vehicul alimentat convenţional.

Mitul muntelui de baterii
De la începutul vânzărilor maşinilor hibrid Honda, din 1999, s-au pus o mulţime de întrebări referitoare la reciclarea bateriilor şi mai ales dacă ar trebui să fie înlocuite vreodată sau durează până la finalul vieţii autovehiculului. Au existat îngrijorări privind faptul că maşinile hibrid ar genera un munte de baterii nedorite sau că ar forma munţi de deşeuri.

În realitate, bateriile conţin metale care încă au valoare la sfârşitul ciclului lor de funcţionare şi pot fi reciclate economic pentru a crea noi baterii sau pentru multe alte utilizări.
Partenerii autorizaţi Honda vor colecta bateriile returnate la nivel local si acestea vor fi reciclate prin intermediul instalatiilor de reciclare a bateriilor din ţară sau prin Umicore, care reciclează baterii pentru Honda la nivel central.
Principalul metal recuperat din baterii, nichelul, este folosit în sute de aplicaţii. Cantitatea de nichel folosită în producţia de baterii este mică în comparaţie cu consumul global de metal pentru producerea aliajelor precum oţelul. Valoarea economică a nichelului înseamnă că ceea ce este înlăturat din reţeaua Honda îşi va găsi cu siguranţă drumul într-o fabrică de reciclare pentru a recupera materialele reciclabile.

Energia folosită în construcţie ca parte a ciclului de viaţă
Deoarece vehiculele hibride au o tehnologie suplimentară, si echipamente incluse ce nu se regasesc pe modelele conventionale, a fost incorect inoculată ideea că energia consumată în construirea acestora depăşeşte energia salvată în utilizare. Cercetările Honda arată că deşi o cantitate suplimentară, dar redusă, de energie este folosită în construire şi în faza finală de colectare, economia de energie realizata în perioada de utilizare este în mod semnificativ mai mare decât această energie suplimentară.
O analiză privind durata de viaţă realizată pe modelul hibrid Civic, prezentată mai jos, indică faptul că pentru o durată de viaţă sub 100.000 km, cantitatea totală de energie utilizată este cu 40% mai mică decât cea pentru motorul convenţional de 1,8 litri de pe versiunea Civic berlină. Aceasta se datorează faptului că pe perioada de utilizare a automobilului se consumă cu mult mai multă energie (78%) decât în oricare altă fază şi, în consecinţă, energia economisită în perioada acestei etape critice are un impact mult mai mare asupra cifrelor totale.
Honda lucrează în permanenţă la reducerea impactului uzinelor sale asupra mediului înconjurător prin diverse modalităţi. Un obiectiv pe termen lung al Honda a fost dezvoltarea tehnologiilor care să garanteze faptul că procesul de fabricaţie nu este doar eficient din punctul de vedere al energiei şi al costurilor, ci produce zero emisii de noxe în mediul înconjurător.
Acest obiectiv a fost stabilit de fondatorul Honda Soichiro Honda în anul 1956, “După ce materialele sunt aduse în fabrică, nimic nu ar trebui să iasă din ea în afara produselor finite.”
În momentul în care Dl. Honda făcea această declaraţie, exista un interes global scăzut în ceea ce priveşte mediul înconjurător sau protecţia acestuia. Totuşi, în ciuda acestui lucru, fondatorul credea cu fermitate că Honda ar trebui să evite poluarea mediului prin producţia sau prin utilizarea produselor sale. Atingerea nivelului zero de emisii în mediu a reprezentat un proces foarte lung şi unul care necesită mereu inovaţii, persistenţă şi angajament. Toate uzinele Honda din Japonia au atins astăzi acest obiectiv şi toate celelalte uzine Honda sunt planificate a atinge acest punct de referinţă până la sfârşitul anului 2010.
Utilizarea eficientă a energiei este o parte fundamentală a filozofiei de fabricare a Honda şi uzina Suzuka este un alt exemplu a acestor eforturi continue. Acoperişul fabricii este învelit cu panouri solare care contribuie la nevoile uzinei reducând emisiile de dioxid de carbon. De asemenea fabrica Suzuka foloseşte o unitate de co-generare utilizata pentru a produce căldură şi a fabrica energie electrică în acelaşi timp. Prin utilizarea energiei produsă din gaz natural, unitatea de co-generare ajută la reducerea emisiilor de CO2 prin combinarea a două procese. Generarea de energie electrică la nivel local este de asemenea mult mai eficientă, deoarece aceasta reduce pierderile substanţiale care apar cand electricitatea este utilizata la o distanţă foarte mare de locul unde este generată.

Lasa un raspuns

*