Categoria | Hibrid, Video

Prototipul electric Chevrolet Volt MPV5 prezentat la Salonul Auto din China 2010

Publicat in 24 aprilie 2010 de CHEVROLET

Chevrolet şi-a asumat angajamentul de a oferi clienţilor săi din toată lumea autovehicule eficiente din punct de vedere al consumului de carburant. În ultimele luni, Chevrolet a lansat în China modelele Cruze şi New Sail cu consum redus, prin intermediul societăţii mixte a GM, Shanghai GM; iar în 2011, marca va lansa autovehiculul electric Volt cu autonomie extinsă.

Pentru a pregăti sosirea modelului Volt, Chevrolet profită de Salonul Auto China 2010, care începe astăzi la Beijing, pentru a lansa prototipul electric Volt MPV5. Prototipul crossover multifuncţional cu cinci locuri demonstrează potenţialul sistemului de propulsie Voltec utilizând aceeaşi bază ca modelul Volt, pentru un autovehicul electric care nu consumă benzină şi care nu emite noxe.

Maximum de eficienţă şi stil

Stilul prototipului Volt MPV5 împrumută elemente de design şi aerodinamică de la modelul Chevrolet Volt. Partea din faţă a acestui model se numără printre cele mai aerodinamice dintre toate autovehiculele crossover datorită grilei sale închise şi spoilerului faţă inferior care a fost optimizat din punct de vedere aerodinamic, ambele contribuind la reducerea consumului de carburant. Un înveliş compact pentru partea inferioară a caroseriei, împreună cu capacele culbutoarelor, lămpile spate uşor pliate şi lamele create special pentru secţiunea din spate, ajută şi ele prototipul Volt MPV5 să înainteze cu uşurinţă. Atenţia deosebită acordată caracteristicilor aerodinamice permite o autonomie mai mare bazată exclusiv pe energie electrică.

Exteriorul prototipului Volt MPV5 nu este caracterizat numai de eficienţă. Vopseaua sa Sonic Blue Metallic îi conferă un farmec contemporan, iar trapa dublă din acoperiş şi jantele de 19 inch inspirate de Volt justifică pretenţiile sportive ale modelului Volt MPV5.

„Prototipul Volt MPV5 preia designul eficient al modelului Chevrolet Volt şi-l adaptează la caracteristicile familiei de autovehicule din segmentul crossover. Acesta este identificat imediat ca un membru autentic al familiei Chevrolet,” a declarat Bob Boniface, Directorul Design Exterior Crossover pentru GM North America, a cărui echipă a lucrat la prototipul Volt MPV5 împreună cu membri ai studioului de design GM din Australia.
Dimensiunile modelului Volt MPV5 oferă pasagerilor mai mult confort. Deşi ampatamentul de 2.760 mm al prototipului Volt MPV5 este cu doar 15 mm mai lung decât cel al modelului Chevrolet Volt, caroseria este cu 181 mm mai lungă (4.585 mm), cu 73 mm mai lată (1.871 mm) şi cu 182 mm mai înaltă (1.612 mm).

În interior, prototipul Volt MPV5 preia consola centrală şi panoul de instrumente de la Volt, precum şi scaunele remarcabile ale acestuia, cu tapiţerie din piele în două culori. Datorită dimensiunii modelului Volt MPV5, confortul pasagerilor nu este lăsat pe locul doi. O caracteristică tipică pentru modelele crossover ale mărcii Chevrolet este poziţia scaunelor prototipului Volt MPV5, care oferă un nivel maximum de confort şi flexibilitate, inclusiv condiţii mai bune la urcare şi coborârea din autovehicul.

În ceea ce priveşte încărcătura, prototipul Volt MPV5 duce mai departe tradiţia crossover datorită sistemului de rabatare şi pliere a celui de-al doilea rând de scaune, care asigură un volum de până la 1.764,1 litri pentru spaţiul de încărcare când scaunele sunt rabatate şi de 863,7 litri în spatele acestora.

Sistemul de propulsie electrică Voltec asigură un impact redus asupra mediului

Prototipul Volt MPV5 utilizează acelaşi sistem de propulsie Voltec ca şi modelul Chevrolet Volt, inclusiv un generator cu motor de capacitate mai mare pentru extinderea autonomiei şi eliminarea „neliniştii provocate de autonomia de carburant”. O baterie litiu-ion de 16 kWh în formă de T asigură alimentarea cu energie electrică a unităţii.

Flexibilitatea sistemului Voltec permite prototipului Volt MPV5 să respecte toate cerinţele privind viteza maximă şi accelerarea. iar autovehiculul cu cinci locuri poate să ruleze pe distanţe de până la 51,5 km exclusiv pe baza sistemului electric de propulsie. Această cifră reprezintă dublul distanţei medii pe care o parcurge zilnic un navetist urban din China. Când bateria se descarcă, un generator cu motor pe benzină de 1,4 litri ajută la încărcarea acesteia şi asigură propulsia electrică pe o distanţă de până la 482 km.

„Prototipul Volt MPV5 prezintă flexibilitatea sistemului de propulsie Voltec, care poate genera suficientă energie electrică pentru a propulsa o serie de diferite autovehicule, de la o berlină compactă precum modelul Volt şi până la modele crossover precum prototipul Volt MPV5,” a declarat Doug Parks, Director Executiv pentru Linia Internaţională de Autovehicule şi Inginer-Şef Internaţional pentru divizia de Autovehicule Electrice a GM.

„Cererea pentru mijloace personale de transport pe tot teritoriul Chinei, aflată în creştere rapidă, pune noi probleme privind protecţia mediului şi siguranţa furnizării de energie,” a afirmat Kevin Wale, Preşedinte şi Director General al GM China Group. „GM se angajează să găsească şi să adopte soluţii care includ electrificarea automobilelor. Premiera mondială a prototipului Volt MPV5 de la Beijing arată dorinţa GM de a transforma China într-un punct central la nivel internaţional pentru strategia sa privind tehnologia avansată.”

GM continuă să facă progrese în China în domeniul electrificării prin derularea de operaţiuni de cercetare şi dezvoltare. Compania a inaugurat la Beijing China Automotive Energy Research Center (Centrul de cercetare privind energia pentru autovehicule din China – CAERC). Este pusă la punct o strategie completă privind energia necesară pentru autovehicule la nivelul întregii Chine prin colaborarea cu SAIC şi Universitatea Tsinghua. Laboratorul de cercetare GM din China, care a fost deschis în luna noiembrie a anului trecut, desfăşoară lucrări avansate de cercetare în domeniul auto, inclusiv dezvoltarea unei baterii. În martie, GM a lansat prototipurile EN-V (Electric Networked-Vehicle – autovehicul integrat într-o reţea electrică) la Shanghai. Modelele EN-V, un element central al pavilionului SAIC-GM de la Expoziţia Mondială 2010 Shanghai, reprezintă expresia viziunii GM asupra mobilităţii personale în traficul urban în anul 2030. În plus, GM susţine strategia societăţii sale mixte Shanghai GM denumită „Drive to Green” (conduce ecologic), care se concentrează asupra dezvoltării de produse ecologice, încurajând procesele de producţie cu un impact minim asupra mediului şi asumându-şi răspunderea pentru protejarea mediului înconjurător.

http://www.youtube.com/watch?v=57uF6CJ7iSg

Lasa un raspuns

*