Volkswagen prezintă cancelarului german conceptul Golf blue-e-motion

Publicat in 05 mai 2010 de VW

Cancelarul german Dr. Angela Merkel a examinat îndeaproape, la Berlin, conceptul viitorului Golf blue-e-motion.

Volkswagen construiește puntea către era mobilității electrice cu această versiune pur electrică a celei mai de succes mașini europene produse vreodată. În 2013, după debutul Up blue-e-motion (un nou specialist al orașului), modelele Golf blue-e-motion și Jetta blue-e-motion, similare din punct de vedere tehnic, vor fi lansate pe piață. În aceeași perioadă, Lavida blue-e-motion va fi lansată în China. Obiectivul declarat: Volkswagen dorește folosirea succesului modelului Golf pentru a scoate vehiculele electrice din nișa în care se află momentan și pentru a deveni, până în 2018, liderul pieței în domeniul unui nou fel de mobilitate pe baza energiei regenerabile. Această strategie coincide cu planul guvernului federal german, care ar vrea să vadă pe șosele un milion de maşini electrice până în 2020.

Prof. Dr. Martin Winterkorn, președintele consiliului de administrație al Volkswagen AG: „Viitoarele mașini electrice ne oferă oportunități enorme de a remodela mobilitatea într-un mod regenerabil. Când vine vorba de mediul înconjurător trebuie să ne asigurăm că energia folosită pentru alimentarea acestor mașini electrice este produsă din surse regenerabile. Din moment ce producătorii auto nu au nicio influență asupra tipurilor de centrale electrice construite, guvernul federal trebuie să se asigure că sunt folosite surse de energie cât mai ecologice. Doar atunci vom trăi o adevărată trecere într-o nouă eră.”

În paralel cu ofensiva vehiculelor electrice, Volkswagen grăbește deasemenea și introducere noilor modele hibrid. Noul Touareg Hybrid este deja pe piață; în 2012, va debuta o versiune hibrid a modelului Jetta, apoi, în 2013, vor fi lansate Golf Hybrid și Passat Hybrid. La fel de metodic, Volkswagen va continua munca de dezvoltare în domeniul motorizărilor avansate și extrem de eficiente pe benzină, diesel și GPL (TDI, TSI, EcoFuel), deoarece este un fapt indisputabil că o gamă largă de tehnologii de propulsie vor coexista în viitorul îndepărtat. „Aceasta subliniază și mai mult cât de important este ca guvernul federal german să sprijine proactiv introducerea noilor tehnologii. Cu privire la mobilitatea electrică, actuala scutire temporară a acestor mașini de la plata taxelor este insuficientă” declară Prof. Dr. Winterkorn. Șeful de la Volkswagen continuă: „Începând cu anul 2013 – anul lansării multor vehicule electrice – cumpărarea mașinilor cu emisii zero ar trebui promovată împreună cu un stimulent financiar pentru folosiriea energiei regenerabile. Franța, de exemplu, a promis deja cumpărătorilor asemenea prime financiare în valoare de câteva mii de euro. Trebuie să transmitem un semnal asemănător și în Germania. Mai mult – și aceasta nu este mai puțin important – guvernul federal german trebuie foarte rapid să pună la dispoziție o rețea largă de stații de alimentare pe tot teritoriul țării, astfel încât infrastructura să fie disponibilă odată cu lansarea ofensivei mașinilor electrice. Fiecare nouă stație de alimentare va întări încredera publicului că vehiculele electrice se pretează vieţii de zi-cu-zi. Ambele componente – stimulentele financiare din partea statului și infrastructura – sunt cruciale și nu mai pot fi întârziate.”

Modelul concept Golf blue-e-motion – aşteptat cu nerăbdare

Conceptul Golf blue-e-motion, prezentat cancelarului german Angela Merkel, are un motor electric silențios integrat în compartimentul frontal, cu o putere de 85kW (115 CP). Ca toate motoarele electrice, și acela folsit la modelul Golf este capabil de un cuplu maxim foarte ridicat (270 Newton-metri) chiar și la pornirea de pe loc. Rezultatul: o experiență a condusului mai plăcută cu emisii zero. Energia motorului este înmagazinată într-o baterie litiu-ion, cu o capacitate de 26,5 kilowați-oră.

Golf blue-e-motion este capabil de o autonomie de până la 150 de km, care depinde de factori ca folosirea aerului condiționat sau a încălzirii. Această autonomie corespunde nevoilor majorității șoferilor germani. Conform Oficiului Federal de Statistică al Germaniei, 6 din 10 oameni care lucrează folosesc o mașină pentru a merge la serviciu – în medie, 45,8% conduc mai puțin de 10 kilometri (dus sau întors), 28% conduc între 10 și 25 de kilometri și 16,2% peste 25 de kilometri. Modelul Golf blue-emotion se descurcă lejer pe distanțele parcurse în general de majoritatea prestatorilor de servicii și deasemenea, pe distanțe scurte, oferă soluții eficiente și pentru utilizatorii privați.

Mai evident decât în cazul motoarelor pe benzină sau diesel din ziua de azi, autonomia maximă a unei mașini electrice este redusă drastic atunci când motorul acesteia este folosit des la putere maximă. Totuși, modelul Golf blue-emotion – cu viteza maximă de 140 de km/h – oferă ample rezerve de putere a motorului, astfel încât este folosită mai puțină energie la condus și poate intra chiar în modul „sailing”. Modul „sailing” se activează de fiecare dată când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație. La fel ca şi în cazul modelului Touareg Hybrid, produs în prezent, motorul este decuplat, astfel încât mașina continuă să înainteze cu cât mai puțină frecare posibil. Golf blue-emotion recuperează chiar energie kinetică.

Adaptat la arhitectura mașinii, elementele bateriei modelului concept sunt situate în portbagaj (capacitatea de încărcare rămasă fiind nu mai puţin de 237 de litri), sub locurile din spate și în tunelul inferior median. Un sistem separat de răcire cu aer asigură un mediu termic constant în compartimentul bateriei.

După cum am mai menționat, toate componentele cheie primare și secundare ale sistemului de propulsie au fost integrate în compartimentul motorului din partea frontală a vehiculului. Ca și în cazul modelului concept E-Up, pentru Golf blue-e-motion este folosit un sistem electric de propulsie integrat. La baza sistemului de propulsie integrat se află motorul electric, transmisia și diferențialul. Administrarea energiei este asigurată de un invertor auto controlat prin puls de inaltă tensiune, care – împreună cu converorul CC-CC al sistemului electric de 12 Volți și modulul de încărcare – este integrat în sistemul de propulsie. Întreaga unitate este relativ ușoară și compactă. Modelul Golf blue-e-motion cu 5 uși și 5 locuri, de exemplu, este cu doar 205 kilograme mai greu decât Golf BlueMotion TDI cu cutie automată DSG – în ciuda faptului că bateriile mașinii electrice sunt notoriu de grele, cântărind 1.545 de kilograme în cazul modelului concept.

Anul viitor, Volkswagen va testa, în toate condițiile posibile, sistemul de propulsie și modulele de stocare a energiei ale modelului Golf blue-e-motion, cu o flotă de 500 de mașini. Numărătoarea inversă pentru lansarea producției viitorului Golf blue-e-motion a început deja. Viitorul este aproape aici, mai ales în Germania, pentru că acesta este locul unde un milion de mașini electrice vor fi pe șosele începând cu anul 2020 – acest țel fiind asumat de guvernul federal german în august 2009 și este stabilit în „Planul Național de Dezvoltare a Mobilității Electrice”. Mai este mult de parcurs până în 2020, mai ales ținând cont de faptul că prețul bateriilor trebuie redus drastic. Totuși, o altă certitudine este că multe dintre cele un milion de mașini electrice din 2020 vor purta sigla Volkswagen.

Lasa un raspuns

*